×

چه کسانی می توانند دستور استفاده از دستبندهای الکترونیکی را صادر کنند؟

چه کسانی می توانند دستور استفاده از دستبندهای الکترونیکی را صادر کنند؟

برای استفاده از دستبند الکترونیکی، قاضی باید در دادنامه قید کند که استفاده از‌ این نوع دستبند‌ها برای مجرم بلا‌مانع است استفاده از‌ دستبندهای الکترونیکی تنها در حوزه تعزیرات انجام می‌شود و در حدود و قصاص کاربرد ندارد

چه-کسانی-می-توانند-دستور-استفاده-از-دستبندهای-الکترونیکی-را-صادر-کنند؟ وکیل 

برای استفاده از دستبند الکترونیکی، قاضی باید در دادنامه قید کند که استفاده از‌ این نوع دستبند‌ها برای مجرم بلا‌مانع است. استفاده از‌ دستبندهای الکترونیکی تنها در حوزه تعزیرات انجام می‌شود و در حدود و قصاص کاربرد ندارد.

از اثرات مفید دستبند الکترونیکی‌ می‌توان به این نکته اشاره کرد که قاضی پس از تشخیص رای را صادر می‌کند و همچنین برای اعزام زندانی به دادگاه یا زندان دیگر و یا حضور متهم نزد محاکم می‌توان از این دستبند استفاده کرد.

البته هزینه ‌این نوع دستبند‌ها، در قانون پیش‌بینی نشده است و این طور به نظر می‌رسد که هزینه را سازمانی که مجری آن است پرداخت می‌کند؛ به‌ طور مثال اگر سازمان زندان‌ها مجری طرح باشد باید‌ این هزینه را بپردازد و قطعا این هزینه‌ها با اداره کل زندان‌هاست.

به لحاظ شکل فیزیکی دستبند الکترونیک، دستبند کوچکی است که آشکار نیست و تنها در حکم نوعی کنترل‌ کننده محسوب ‌می‌شود و در حال حاضر در برخی از وسایل نقلیه و کشتی‌ها، از جی.پی.اس استفاده می‌شود که قابل مشاهده نیست و فقط تردد را در محل‌های مختلف نمایش می‌دهد و در مورد متهمان نیز این چنین است ‌که این دستبندها به جی پی اس متصل است و کنترل آن از طریق ماهواره انجام می‌شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.