×

قاضی مشهور، قاتل پدرش را بخشید

قاضی مشهور، قاتل پدرش را بخشید

قاضی مشهور دادگاه کیفری استان تهران که تا کنون تعداد کثیری از پرونده‌های قتل را مورد رسیدگی قرار داده، قاتل پدرش را عفو کرد

قاضی-مشهور،-قاتل-پدرش-را-بخشید وکیل 

قاضی مشهور دادگاه کیفری استان تهران که تا کنون تعداد کثیری از پرونده‌های قتل را مورد رسیدگی قرار داده، قاتل پدرش را عفو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شرق، این پرونده صبح دیروز (یکشنبه) به‌ صورت غیرعلنی در شعبه 74 دادگاه کیفری‌ استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

قاضی نورالله عزیزمحمدی که خود ریاست شعبه 71 دادگاه کیفری‌ استان تهران را بر عهده دارد، در جلسه رسیدگی حاضر نشد اما وکیلش بعد از قرارگرفتن در جایگاه گفت: از آنجا که موکل من خود در پرونده‌ها به اولیای‌ دم مقتولان توصیه می‌کند اعلام رضایت کنند بنابراین درخواست قصاص برای متهم ندارد.

در ادامه، دیگر اولیای‌ دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست قصاص خود را مطرح کردند و رسیدگی به پرونده ادامه یافت.

بر اساس این گزارش، فوت مشکوک مردی 88‌ ساله به نام حسن در خانه‌اش در تهران‌نو آبان سال 89 به ماموران اطلاع داده‌ شد. زمانی که تحقیقات در این خصوص آغاز شد، پلیس دریافت این مرد پدر رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری‌ استان تهران است. هر چند در ابتدا پلیس فرضیه انتقام‌گیری را مطرح کرد اما در تحقیقات بعدی مشخص شد سرقتی هم از خانه مقتول صورت گرفته ‌است. پلیس بعد از ماه‌ها تحقیق در نهایت موفق شد جوانی به نام مهرداد را که از قبل مقتول را می‌شناخت، شناسایی و بازداشت کند. مهرداد در بازجویی‌ها به قتل پدر قاضی عزیزمحمدی اعتراف کرد و گفت: من به‌دلیل اعتیادی که داشتم پول سرقت می‌کردم. حسن را هم از قبل می‌شناختم. روز حادثه در زدم، وقتی در را باز کرد و وارد خانه ‌شدم، دیدم مبلغی پول روی طاقچه ‌است. به همین دلیل ابتدا حسن را خفه کردم، بعد پول‌ها را برداشتم و فرار کردم. متهم این گفته‌ها را روز گذشته نیز در دفاع از خودش بیان کرد و از اولیای‌ دم خواست که او را ببخشند.

قاضی عزیزمحمدی درباره علت اعلام گذشتش گفت: من در همه پرونده‌هایی که رسیدگی می‌کنم به اولیای‌ دم پیشنهاد می‌دهم گذشت کنند. همیشه هم فکر می‌کردم اگر خودم در چنین شرایطی قرار گرفتم، چه می‌کنم. مرگ پدرم برایم خیلی غم‌انگیز بود و خانواده ما را تحت‌ تاثیر خودش قرار داد اما بعد از مدتی فکر کردن تصمیم گرفتم رضایت بدهم چرا که متهم بسیار جوان ‌است و من فکر می‌کنم باید به او فرصت دوباره‌ای برای زندگی داد.

وی گفت: من تلاش خودم را برای جلب رضایت برادرانم هم خواهم کرد و امیدوارم بتوانم آنها را قانع ‌کنم. لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست اما به برادرانم حق می‌دهم که ناراحت باشند چرا که پدرمان خیلی برای ما عزیز بود و رفتنش زندگی‌مان را تحت‌ تاثیر قرار داد.

بنا بر این گزارش، با پایان‌ یافتن جلسه محاکمه، هیات قضات برای صدور رای وارد شور شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.