×

پرونده های ورودی به دیوان عدالت اداری هر سال 15 درصد افزایش می یابد

پرونده های ورودی به دیوان عدالت اداری هر سال 15 درصد افزایش می یابد

رییس دیوان عدالت اداری گفت متاسفانه هر ساله پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری 12 الی 15 درصد افزایش می‌یابد

پرونده-های-ورودی-به-دیوان-عدالت-اداری-هر-سال-15-درصد-افزایش-می-یابد

رییس دیوان عدالت اداری گفت: متاسفانه هر ساله پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری 12 الی 15 درصد افزایش می‌یابد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه افتتاح دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در خراسان شمالی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که پرونده‌های ورودی به دیوان عدالت اداری را متوازن کنیم؛ چرا که این افزایش موجب کاهش رسیدگی می‌شود.

وی اظهار کرد: 50 درصد از شکایت‌های ارسال شده به دیوان عدالت اداری، پذیرفته نمی‌شود، اما با این وجود بار کاری برای دیوان عدالت اداری دارد.

منتظری گفت: در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی، قانون دیوان عدالت اداری را مکلف کرده که دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری را در استان‌ها افتتاح کند. از زمان لازم‌الاجرا شدن این قانون در بیشتر استان‌های کشور دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری افتتاح شده است.

منتظری بیان کرد: خراسان شمالی بیست و دومین استانی است که دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در آن افتتاح می‌شود.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه کارکرد دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان با تهران هیچ تفاوتی ندارد، افزود: افراد با مراجعه مستقیم به دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری استان همان خدمات را دریافت می‌کنند که در مراجعه مستقیم به دفتر تهران دارند.

منتظری با اشاره به استفاده از فناوری روز در خدمات‌رسانی دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری گفت: افراد می‌توانند با ورود به سایت این دفتر و وارد کردن رمز پرونده خود، رسیدگی‌های انجام شده بر روی پرونده را پیگیری کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.