×

بی اطلاعی مردم از قوانین یکی از چالش های قوه قضاییه است

بی اطلاعی مردم از قوانین یکی از چالش های قوه قضاییه است

معاون اول دادستان کل کشور گفت یکی از چالش‌های بزرگ قوه قضاییه که تبعات ناخوشایندی را نیز به دنبال دارد بی‌اطلاعی عامه مردم از قوانین و مقررات حقوقی است که این مشکل در مورد طبقه ضعیف تحت پوشش کمیته امداد حادتر است

بی-اطلاعی-مردم-از-قوانین-یکی-از-چالش-های-قوه-قضاییه-است وکیل 

 معاون اول دادستان کل کشور گفت: یکی از چالش‌های بزرگ قوه قضاییه که تبعات ناخوشایندی را نیز به دنبال دارد بی‌اطلاعی عامه مردم از قوانین و مقررات حقوقی است که این مشکل در مورد طبقه ضعیف تحت پوشش کمیته امداد حادتر است.

 سیداحمد مرتضوی در دومین همایش تخصصی معاونت امور حقوقی و مجمع کمیته امداد اظهار داشت: کمیته امداد شجره‌ای است نهال آن را امام کاشت و آلان زمان بهره‌برداری از ثمرات آن است. تلاش کمیته امداد خدمت به مردمین است و این خود به نوعی عبادت است

معاون اول دادستان کل کشور همچنین گفت: یکی از چالش‌های بزرگ قوه قضاییه که تبعات ناخوشایندی را نیز به دنبال دارد بی‌اطلاعی عامه مردم از قوانین و مقررات حقوقی است که این مشکل در مورد طبقه ضعیف تحت پوشش کمیته امداد حادتر است.

مرتضوی افزود: قوه قضاییه اقدامات فرهنگی قضایی را در جهت آگاه سازی مردم شروع کرده و تلاش شما در مجلس برای تسهیل امور حقوقی مددجویان نشان دهنده عدم وجود آگاهی عمومی از این موضوع است.

وی همچنین با اشاره به طرح دعاوی بیهوده و بعضاً  ناصحیح که روند دادرسی را کند می‌کند تصریح کرد: صدور احکام اشتباه از سوی قاضی ناشی از بی‌اطلاعی قضات نیست بلکه به علت ضعف در اقامه دعوا از سوی شاکیان است که در موارد بسیاری باعث اطاله در دادرسی می‌شود چرا که قضات وظیفه کسب دلیل ندارند بلکه در طرح دعوا باید مدارک مستدل وجود داشته باشد .

معاون اول دادستان کل کشور  با اشاره به مزایای اقامه دعوای صحیح عنوان کرد: اقامه دعوای صحیح و مناسب باعث بالا رفتن سرعت کار ،‌کسب حقیقت و در نهایت صدور رای عادلانه است.

وی در پایان سخنان خود از اقدامات حوزه معاونت امور حقوقی و مجلس کمیته امداد تشکر کرده و به آنها توصیه کرد در بررسی دعواها به دنبال مذاکره و ایجاد صلح نیز باشند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.