×

دیه کامل نفس مجددا 90 میلیون تومان اعلام شد

دیه کامل نفس مجددا 90 میلیون تومان اعلام شد

دیه کامل نفس مجددا 90 میلیون تومان اعلام شد

دیه-کامل-نفس-مجددا-90-میلیون-تومان-اعلام-شد

 دیه کامل نفس 90 میلیون است/کسی به خاطر دیه زندان نمی رود

دادستان کل کشور در نشست خبری امروز خود اعلام کرد نرخ دیه طبق اعلام قوه قضائیه 90 میلیون است.

غلامحسین محسنی اژه ای در توضیح این موضوع گفت: "قیمت کارشناسی دیه بر اساس شتر، 90 میلیون است. در مسئله دیه، مسایلی مطرح شد و به دنبال آن مسایل، وزیر دادگستری در خرداد امسال، نامه ای نوشت و درخواست 2 ماه مهلت کرد تا بیمه ها و دولت مسئله را بررسی کنند تا دیه 90 میلیونی که ممکن بود مشکل ساز باشد، تعدیل شود. این دو ماه، امروز تمام است و به نتیجه رسیدیم همان 90 میلیون باقی بماند."

به گفته سخنگوی قوه قضائیه چند نوع بررسی درباره دیه انجام شده است: "اولا از لحاظ حقوقی و فقهی، برای مواردی که در قانون و شرع است که عملا اکنون 3 مورد موضوعیت دارد، آیا می توان از موارد دیگر مانند حله یمنی، دیه را در نظر گرفت. به نتیجه نرسیدیم. ثانیا قرار شد درباره نرخ شتر، بررسی شود. قیمتی که گرفته شد 90 میلیون بود که جهاد کشاورزی اعلام کرده بود. در تحقیق میدانی نیز قیمت از این کمتر اعلام نشده، بنابراین تغییری از این جهت حاصل نخواهد شد. امسال قیمت همین است و مورد دیگری پیدا نخواهد شد. از اول امسال نیز بیمه ها بر اساس 45 میلیون قرارداد بسته اند."

وی درباره زندانی نشدن افراد معسر در پرداخت دیه نفس گفت: "مقرر شده از اول مهر، بیمه ها می توانند قراردادهای خود را تجدید کنند و بر اساس شنیده های من، قرار شده تا 60 میلیون تومان تانیمه دوم قرار داشته باشد، مابقی را به طور طبیعی کسی که بیمه بر عهده اش هست، باید بپردازد. اگر کسی نداشت و ممکن است برود زندان. کسی که دارد، باید بپردازد، اگر بخشش صورت گرفت که بهتر، اگر مدیون، مال داشت، بپردازد، اگر معسر باشد، به طور طبیعی معسر را زندان نمی کنند. این اشکال بود که افراد مازاد بر 60 میلیون بیمه ها، ندارند و ممکن است زندانی بشود و زندانها متراکم شود. اگر کسی معسر باشد و نداشته باشد."

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.