×

اطلاعیه آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه سال 1392

اطلاعیه آزمون وکالت مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه سال 1392

مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه ، از بین واجدین شرایط مندرج در این آگهی اقدام به پذیرش کارآموزان وکالت دادگستری مینماید

اطلاعیه-آزمون-وکالت-مرکز-امور-مشاوران-حقوقی،-وکلاء-و-کارشناسان-قوه-قضائیه-سال-1392

باسمه تعالی


اطلاعیه آزمون وکالت  مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه سال 92


مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه ، از بین واجدین شرایط مندرج در این آگهی اقدام به پذیرش کارآموزان وکالت دادگستری مینماید.

الف) شرایط متقاضیان آزمون وکالت:

1) تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران.

2) داشتن حداقل 24  و حداکثر 65 سال تمام شمسی

3) داشتن حداقل دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشکده‌های معتبر داخلی یا خارجی (در حالت اخیر، به شرط ارزیابی رسمی) در رشته حقوق ، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا تحصیلات حوزوی با حداقل تحصیلات سطح 2 در هنگام ثبت نام (مدارک معادل پذیرفته نمی شود)

4) داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان. (معافیت تحصیلی پذیرفته نمی شود)

5) عدم سوء پیشینه مؤثر کیفری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی.

6) عدم اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور به تائید سازمان پزشکی قانونی و عدم تجاهر به فسق.

7) نداشتن سوء شهرت.

8) داشتن وثاقت و تعهد به اصل نظام و قانون اساسی.

9) عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضایی یا خدمات دولتی یا وکالت دادگستری و یا سلب صلاحیت

10) عدم اشتغال (اعم از رسمی ، قراردادی ، پیمانی) در وزارتخانه ها ، موسسات ، سازمانها و شرکتهای دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی، شهرداریها و موسسات مامور به خدمات عمومی و عدم اشتغال به شغل سردفتری یا دفتریاری دفاتر اسناد رسمی یا دفاتر ازدواج و طلاق و عدم اشتغال به کارشناسی رسمی دادگستری.

11) داوطلبان باید بومی شهرستان حوزه انتخابی و در اولویت بعدی بومی استان حوزه قضایی انتخابی باشند.

تبصره : در صورتی از بین داوطلبان بومی استان پذیرش صورت خواهد گرفت که ظرفیت حوزه مورد تقاضا توسط متقاضیان بومی شهرستان تکمیل نشده باشد.

تبصره : بومی شهرستان حوزه قضایی به فردی اطلاق می شود که دارای یکی از شرایط زیر باشد :‌

أ‌. مقطع تحصیلی دوره متوسطه را در شهرستان حوزه قضائی انتخابی گذرانده باشد. (با ارائه گواهی مدرک دیپلم )

توجه: گواهی پیش دانشگاهی مورد قبول نمی باشد.

ب‌. افرادی که در پنج سال اخیر  در  شهرستان حوزه قضائی انتخابی سکونت دائم داشته باشند.

(با ارائه مدارک سکونت )

توجه : سکونت خوابگاه دانشجویی قابل پذیرش نمی باشد.

تبصره : بومی استان حوزه قضایی به فردی اطلاق می شود که که در پنج سال اخیر در  استان حوزه قضائی انتخابی سکونت دائم داشته باشد. (با ارائه مدارک سکونت)

(توجه : سکونت خوابگاه دانشجویی قابل پذیرش نمی باشد.)

ب) نحوه ثبت نام:

1) ثبت نام فقط از طریق وب سایت این مرکز به نشانی http://www.Judiciarybar.ir  بوده و هزینه آزمون _ مبلغ 300000 (سیصد هزار) ریال _  فقط از همان طریق قابل پرداخت می باشد.

2) تا زمانی که کدرهگیری صادر نشده باشد ثبت نام کامل نشده است و کارت ورود به جلسه فقط برای افرادی صادر خواهد شد که کد رهگیری را دریافت نموده باشند.

ج) مدرک مورد نیاز جهت اسکن و ارسال از طریق وب سایت ثبت نام :

1)یک قطعه عکس 4*3 با زمینه روشن و حداکثر سایز (400 ×300 پیکسل)

و) زمان آزمون و نحوه اخذ کارت ورود به جلسه :

تاریخ توزیع کارت و زمان آزمون متعاقباً از طریق سایت ثبت نام اعلام می گردد.

تذکرات مهم :

1) وجه پرداختی بابت ثبت نام به هیچ وجه مسترد نخواهد شد  .

2) ایثارگران ( شامل رزمندگانی که 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه داشته و یا به مدت سه ماه در اسارت دشمن بوده و جانبازان (25%) به بالا و بستگان درجه اول شهدا و مفقودین و جانبازان (50% به بالا) از ایثارگرانی که بیشترین نمره را آورده اند) از اولویت مقرر و امتیازات مربوطه برخوردار خواهند بود .

3) مشمولین بند 2 ضروری است گواهی مربوطه را از مراجع ذیصلاح حسب مورد (بنیاد جانبازان انقلاب اسلامی استان، ستاد رسیدگی به امور آزادگان، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، واحد بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امور جهادگران وزارت جهادکشاورزی) اخذ و در صورت قبولی در آزمون کتبی ارائه نمایند.

4) وفق مصوبه هیئت اجرائی ، افرادی که فاقد لیسانس رشته حقوق می باشند اما مدرک کارشناسی ارشد رشته های حقوق را دریافت نموده اند و همچنین دانشجویان ترم آخر حقوق نمی توانند در آزمون شرکت نمایند و تنها افرادی حق شرکت در آزمون را دارند که دارای مدرک کارشناسی شاخه های حقوق باشند.

5) صدور کارت شرکت در آزمون ، انجام آزمون و حتی کسب نمره قبولی در آزمون در صورتیکه متقاضی فاقد شرایط و مدارک مندرج در این آگهی باشد حقی را برای داوطلب جهت پذیرش بعنوان وکیل ایجاد نمی کند و مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه می تواند در هر مرحله ای که متوجه نقص و عدم انطباق و نادرستی مدارک یا شرایط اعلامی داوطلبان گردد ، پرونده یا پروانه وی را ابطال و از جریان رسیدگی یا اجرا خارج نماید.

6) مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان هیچگونه تعهدی در تامین امکانات رفاهی نظیر خوابگاه و غیره در کلیه مراحل آزمون تا صدور پروانه برای داوطلبان نخواهد داشت.

7) تغییر محل (شهر) خدمت داوطلبان پس از پایان مهلت ثبت نام به هیچ وجه مقدور نمی باشد لذا لازم است متقاضیان در انتخاب حوزه محل خدمت با توجه به شرایط و امکانات خود دقت لازم معمول نمایند.

8) وکلاء متقاضی تغییر حوزه اشتغال ، در صورتیکه امتیاز لازم برای حوزه مورد تقاضا کسب نمایند، فارغ از سهمیه تخصیصی استان پذیرش خواهند شد.

9) امکان تغییر محل کارآموزی به حوزه دیگری غیر از محل پذیرفته شده وجود ندارد و پذیرفته شدگان شهرستانها تا ده سال و پذیرفته شدگان مراکز استان تا پانزده سال امکان انتقال به حوزه دیگری را نخواهند داشت.

10) کلیه اطلاع رسانی های مرکز در تمامی مراحل آزمون اعم از ثبت نام ، اعلام زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون، اعلام نتایج، اعلام زمان مصاحبه و ...  فقط از طریق وب سایت این مرکز به نشانی http://www.Judiciarybar.ir  انجام خواهد شد و هیچ گونه نامه نگاری فردی با متقاضیان صورت نخواهد گرفت. بدیهی است عواقب ناشی از عدم اطلاع متقاضیان از هر یک از موعدهای مقرر متوجه متقاضیان خواهد بود.

11) افرادی که بعد از مصاحبه حضوری تعیین صلاحیت می شوند حد اکثر 6 ماه برای شروع کارآموزی فرصت دارند. و در صورت اشتغال موظفند بلافاصله پس از اتمام کارآموزی، پایان اشتغال خود را به مرکز تقدیم نمایند. تاخیر بیش از یک سال از شروع کارآموزی تا دریافت پروانه موجب لغو پذیرش و بایگانی شدن پرونده متقاضی خواهد شد.

هـ) نحوه انتخاب و آزمون:

1) مواد امتحان کتبی عبارتند از : متون فقه در حد تحریرالوسیله، آئین دادرسی کیفری و مدنی، حقوق مدنی و امور حسبی، حقوق تجارت، حقوق جزای عمومی و اختصاصی و حقوق ثبت.

2)  از پذیرفته شدگان در امتحان کتبی مصاحبه شفاهی بعمل می آید.

3) پذیرفته شدگان در آزمون کتبی ، پس از بررسی صحت مدارک و طی مراحل مصاحبه و گزینش ، قبول قطعی محسوب می شوند و قبولی در آزمون کتبی به منزله قبول قطعی محسوب نمی باشد.

 تعداد و شهرهای مورد پذیرش (اینجا)

رئیس مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه: آزمون جامع وکالت بهمن‌ماه برگزار می‌شود (اینجا)

ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه (اینجا)

آیین نامه اجرایی ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه (اینجا)

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.