×

ثبت ازدواج موقت به وسیله عاقدین غیر قانونی، ثبت 200 طلاق در یک ماه در دفتر خانه ای

ثبت ازدواج موقت به وسیله عاقدین غیر قانونی، ثبت 200 طلاق در یک ماه در دفتر خانه ای

نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت متأسفانه عاقدینی اقدام به خواندن خطبه غیرقانونی ازدواج موقت می‌کنند که کارشان درست نیست چرا که اگر خانمی بخواهد بر اساس گواهی آنها شکایتی کند، دستش به جایی بند نیست

ثبت-ازدواج-موقت-به-وسیله-عاقدین-غیر-قانونی،-ثبت-200-طلاق-در-یک-ماه-در-دفتر-خانه-ای وکیل 

نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: متأسفانه عاقدینی اقدام به خواندن خطبه غیرقانونی ازدواج موقت می‌کنند که کارشان درست نیست چرا که اگر خانمی بخواهد بر اساس گواهی آنها شکایتی کند، دستش به جایی بند نیست.

، علی مظفری نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در نشست خبری خود با اشاره به وجود 3 هزار و 107 دفترخانه ثبت ازدواج در کشور گفت: از این تعداد 560 تعداد در استان تهران فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه، دفاتر ازدواج از دفاتر طلاق جدا هستند گفت: یکی از شروط تأسیس دفتر ثبت طلاق این است که فرد مجوز دفتر ازدواج نیز داشته باشد، بنابراین در تهران تنها 150 دفترخانه ثبت طلاق وجود دارد.مظفری تخلف عمده سردفتران ازدواج و طلاق را اداره دفتر به وسیله کس دیگری عنوان کرد و گفت: این امر موجب می‌شود تا کارهای غیرقانونی و ثبت غیرقانونی ازدواج و طلاق در این گونه دفاتر رواج پیدا کند.

نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در مورد ثبت ازدواج موقت در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق گفت: متأسفانه اکنون بسیاری از افراد مایل نیستند تا ازدواج موقت آنها ثبت شود و شیوه‌ای را انتخاب می‌کنند تا کسی متوجه ازدواج موقت آنها نشوند.

وی ادامه داد: در این راستا عاقدینی هستند که خارج از دفترخانه اقدام به ثبت غیرقانونی ازدواج موقت می‌کنند و برای این کار نیز گواهی صادر می‌کنند.

مظفری تأکید کرد: این گواهی از لحاظ قانونی فاقد ارزش است و خانم‌هایی که این گواهی را داشته باشند دستشان به جایی بند نیست.

وی همچنین از تفاوت قائل شدن قانون میان دفاتر ثبت اسناد رسمی و ازدواج و طلاق خبر داد و گفت: دفترداران دفاتر اسناد رسمی بیمه، بازنشستگی و از کارافتادگی دارند که دفترداران ازدواج و طلاق هیچ کدام از این حقوق را برخوردار نیستند.

مظفری گفت: حتی دفترداران اسناد رسمی می‌توانند امتیاز دفتر خود را به فروش برسانند اما دفاتر ازدواج و طلاق این گونه نیست.وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از آنها تقاضا داریم یا ما را زیرمجموعه اسناد رسمی کنند و یا امتیازات آنها را نیز به ما بدهند.

نایب رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق در پایان تأکید کرد: با توجه به درآمد پایین دفترخانه‌ها و تعرفه کم ثبت ازدواج و طلاق دفترخانه‌هایی با سوءاستفاده و استفاده از دلال اقدام به ثبت 200 مورد طلاق در ماه می‌کنند تا درآمدشان بالا رود، در حالی که تعداد ازدواج‌های ثبت شده توسط آنها در ماه به 2 عدد نیز نمی‌رسد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.