×

استفاده از روابط، پارتی بازی، رانت و زیر میزی از مصادیق فساد اداری است

استفاده از روابط، پارتی بازی، رانت و زیر میزی از مصادیق فساد اداری است

رییس دیوان عدالت اداری ارتقای سلامت نظام اداری را از شاخص‎های موفقیت مدیران اجرایی برشمرد حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای اداری گفت یکی از شاخص‎های مهم در بحث موفقیت مدیران اجرایی کشور، تلاش برای ارتقای سلامت نظام اداری و رفع برخی مشکلات موجود در زمینه تعامل میان مردم و دولت است

استفاده-از-روابط،-پارتی-بازی،-رانت-و-زیر-میزی-از-مصادیق-فساد-اداری-است

رییس دیوان عدالت اداری ارتقای سلامت نظام اداری را از شاخص‎های موفقیت مدیران اجرایی برشمرد. حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای اداری گفت: یکی از شاخص‎های مهم در بحث موفقیت مدیران اجرایی کشور، تلاش برای ارتقای سلامت نظام اداری و رفع برخی مشکلات موجود در زمینه تعامل میان مردم و دولت است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید جدی به خدمت‌رسانی بهینه به مردم دارد، وجود کمترین میزان تخلف و یا مفاسد اداری در این عرصه نیز پذیرفتنی نیست.

وی تصریح کرد: استفاده از روابط، پارتی‎بازی، رانت و زیرمیزی در دستگاه‎های اجرایی از جمله مصادیق فساد اداری است.

این مقام مسوول اظهار کرد: شاخص‎های سلامت در نظام اداری مشخص هستند که باید با استفاده از نظرات و دیدگاه‎های مردم و همچنین نظرسنجی‎های مردمی، این موضوع را به دقت مورد توجه و تاکید قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران اجرایی در حقیقت، مرجع رفع مشکلات و تامین مطالبات بحق و قانونی مردم هستند و وظیفه دارند دراین مسیر، با انواع مظاهر فساد و تخلف در حوزه ماموریت تحت مدیریت خود مقابله کنند.

وی با تاکید بر این‌که «انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت عاشوراست»، یادآور شد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول مهم و محوری است که باید در زمینه خدمت به مردم و تضمین سلامت اداری مورد توجه همگان باشد.

رییس دیوان عدالت اداری ادامه داد: شکایات مردم از دستگاه‎های اجرایی همواره به معنای بروز تخلف و یا سهل‌انگاری در خدمت‌رسانی نیست، آمار شکایات مردم از دستگاه‎های اجرایی لرستان در نیمه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 83 درصد افزایش یافته است.

 دفتر نمایندگی رسمی دیوان عدالت اداری با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری رییس دیوان عدالت اداری، استاندار لرستان و جمعی از مسوولان در خرم‌آباد افتتاح شد.

منتظری در این مراسم گفت: این دفتر به عنوان بیست و سومین دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‎های کشور فعالیت رسمی خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان این‌که «این دفتر یک شعبه رسیدگی کننده نیست» اظهار کرد: این دفتر مقدمات کار و ارسال پرونده‌های ارائه شده در استان به دیوان عدالت اداری را بر عهده دارد. صرفه جویی در وقت مردم و بررسی و حل مشکلات آنان به صورت منطقه‌ای یکی از بهترین مزایای فعالیت دفاتر استانی دیوان است. راه‌اندازی این دفاتر در سراسر کشور در دستور کار است تا مردم دیگر مشکل مسافرت به پایتخت را نداشته باشند. تمامی خدماتی که در دیوان عدالت اداری کشور ارائه می‌شود در این دفاتر نیز قابل دسترسی است و مردم می‌توانند انواع خدمات دیوان عدالت اداری کشور را در این دفاتر دریافت کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.