×

جزئیات شناسنامه های جدید تشریح شد

جزئیات شناسنامه های جدید تشریح شد

جزئیات شناسنامه های جدید تشریح شد

جزئیات-شناسنامه-های-جدید-تشریح-شد وکیل 

 شناسنامه ها تایپ نویس می شون

 به نقل از خبرگزاری مهر

مدیرکل امور سجلی و پژوهش سازمان ثبت احوال کشور از صدور شناسنامه های جدید در 9 صفحه در قطع گذرنامه ای خبر داد و گفت: شناسنامه های جدید تنها برای افراد بالای 15 سالی که شناسنامه خود را گم کرده اند یا باید تغییری در شناسنامه شان ایجاد شود صادر می شود.

محسن اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه صدور شناسنامه های جدید از ابتدای دی ماه آغاز می شود افزود: این شناسنامه ها بر اساس تکنولوژی جدید چاپ خواهند شد و اشتباهات معمول گذشته در آن تکرار نمی شود.

چاپ دیجیتالی عکس و تایپ اسامی

مدیر کل امور سجلی و پژوهش سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: شناسنامه جدید همچون گذشته دستی نخواهد بود و با یک فونت مشترک در کل کشور تایپ خواهد شد و دیگرخطای خطی و نوشتاری در آنها وجود نخواهد داشت ضمن اینکه عکس فرد نیز به شکل دستی الصاق نمی شود و دیجیتالی چاپ خواهد شد.

تولید کاغذ در بانک مرکزی

محسن اسماعیلی اسماعیلی درباره ضریب امنیتی شناسنامه های جدید نیز گفت: کاغذ این شناسنامه ها برای اولین بار در کارخانه تکاب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تولید شده و صفحه اول شناسنامه دارای لامینیت و هولوگرام خواهد بود که موجب عدم تخریب در طول زمان و جعل آن خواهد شد. همچنین طراحی شناسنامه برای مسائل امنیتی از چاپ برجسته است.

مدیرکل امور سجلی و پژوهش سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه شناسنامه های جدید 9 صفحه دارند گفت: در صفحه اول مشخصات فردی از جمله نام و نام خانوادگی، شماره ملی، عکس و مشخصات پدر و مادر خواهد آمد.

ورود دولت الکترونیک در شناسنامه جدید

در صفحه دوم مشخصات محل تنظیم شناسنامه و محل صدور آن درج می شود و صفحه سوم مربوط به توضیحات شناسنامه مبنی بر تغییر نام و اصلاح مشخصات خواهد بود ضمن اینکه در پایین صفحه بارکد شماره ملی که کلید ورود به دولت الکترونیک است و کلاسه آثار انگشتان نیز درج خواهد شد.

مدیر کل امور سجلی و پژوهش سازمان ثبت احوال کشور درباره صفحات 4 و 5 شناسنامه های جدید نیز اظهار کرد: این دو صفحه مربوط به ازدواج و طلاق خواهد بود که فوت همسر نیز در همین صفحه درج می شود. همچنین در صفحه 6 مشخصات فرزندان و 7 مربوط به مهر انتخابات است و صفحه 8 نیز برای ضرب مهر اضطراری کالا برگها و 9 برای وفات شخص و انگشت نگاری در زمان مرگ است.

هزینه المثنی 10 و 20 هزار تومان

مدیرکل امور سجلی و پژوهش سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه هزینه صدور شناسنامه های جدید دوهزار تومان است گفت: در صورت گم شدن شناسنامه برای بار اول 10 هزار تومان و بار دوم 20 هزار تومان دریافت خواهد شد.

جلد قهوه ای، قطع گذرنامه ای

اسماعیلی با اعلام اینکه شناسنامه جدید در قطع گذرنامه و جلد آن قهوه ای تیره خواهد بود، در پایان افزود: اعتبار شناسنامه های جدید نیز دائمی است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.