×

برسی پرونده اعدامی زنده شده در کمیسیون عفو

برسی پرونده اعدامی زنده شده در کمیسیون عفو

«خدا را شکر خیلی سخت ‌بود » این اولین جمله‌ای است که اعدامی زنده‌‌شده بجنوردی بعد از اینکه قدرت تکلمش را پیدا کرد به زبان آورد به گزارش خبرنگار ما، علیرضا - اعدامی زنده‌ شده - چهار روز پیش توانست برای اولین‌بار از زمان اجرای حکم با اعضای خانواده‌اش ملاقات کند آنطور که خانواده علیرضا نقل کرده‌اند او بعد از اینکه بچه‌هایش را دید هر سه آنها را در آغوش گرفت و گریه کرد برادر علیرضا که پیش از این گفته بود آمادگی ملاقات با برادرش را ندارد، سرانجام همراه همسر و فرزندان برادرش به ملاقات وی رفت

برسی-پرونده-اعدامی-زنده-شده-در-کمیسیون-عفو وکیل 

«خدا را شکر. خیلی سخت ‌بود.» این اولین جمله‌ای است که اعدامی زنده‌‌شده بجنوردی بعد از اینکه قدرت تکلمش را پیدا کرد به زبان آورد. به گزارش خبرنگار ما، علیرضا - اعدامی زنده‌ شده - چهار روز پیش توانست برای اولین‌بار از زمان اجرای حکم با اعضای خانواده‌اش ملاقات کند. آنطور که خانواده علیرضا نقل کرده‌اند او بعد از اینکه بچه‌هایش را دید هر سه آنها را در آغوش گرفت و گریه کرد. برادر علیرضا که پیش از این  گفته بود آمادگی ملاقات با برادرش را ندارد، سرانجام همراه همسر و فرزندان برادرش به ملاقات وی رفت.

او در این‌باره به خبرنگار ما گفت: «بالاخره شرایط روحی برادرم و خانواده به حدی رسید که توانستیم او را ببینیم و با هم صحبت کنیم. لحظه بسیار سختی‌ بود. دست و پایم می‌لرزید، نمی‌توانستم جلو بروم وقتی ما را دید گریه کرد. البته اول بچه‌ها و همسرش به دیدارش رفتند، علیرضا آغوشش را باز کرد و بچه‌ها را بغل کرد و گریست. او فقط خدا را شکر می‌کرد. وقتی که ما بالای سرش رفتیم بعد از اینکه همدیگر را در آغوش گرفتیم و گریه کردیم چیزی نپرسیدم، می‌ترسیدم از او بپرسم چه شده است اما خودش گفت خیلی سخت بود، مرتب می‌گفت خدا را شکر.

خیلی سخت گذشت.» او درباره وضعیت جسمی برادرش نیز گفت: وضعیت جسمانی‌اش خیلی خوب است. راه می‌رود. غذا می‌خورد و کارهای شخصی‌اش را خودش انجام می‌دهد. می‌تواند صحبت هم بکند اما به خاطر فشاری که به حنجره‌‌اش وارد شده هنوز صدایش خوب نشده و مثل آدم سرماخورده که صدایش گرفته، صحبت می‌کند. دکترها گفته‌اند به خاطر حنجره‌اش بهتر است زیاد صحبت نکند، با این حال وقتی بچه‌هایش را دید آنقدر هیجان‌زده شد که نتوانست آرام بگیرد و بارها آنها را بوسید و خدا را شکر کرد. هنوز شوکه‌ است و نتوانسته صحنه اعدام را فراموش کند. علیرضا، مرد 37ساله به جرم قاچاق و نگهداری نزدیک به یک کیلوگرم شیشه از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده‌ بود.

به گفته وکیل متهم پرونده، قبلا پرونده با درخواست قاضی صادر‌کننده حکم دوبار به کمیسیون عفو و بخشودگی فرستاده شده بود ‌اما به دلیل سوابق متهم هر دوبار درخواست بخشش رد شده‌ بود. متهم یک ماه قبل پای چوبه ‌دار رفت و حکم صادره اجرا شد اما ساعاتی بعد، یکی از ماموران سردخانه متوجه‌ صدایی از داخل یکی از کشوها شد و به سمت آن رفت. او وقتی کشو را بیرون کشید کاور بخار گرفته حاوی جسد علیرضا را دید و متوجه زنده‌ بودن او شد. با انتقال علیرضا به بخش مراقبت‌های ویژه پیگیری‌های پزشکی در مورد او انجام شد و وی اکنون سلامتش را بازیافته است.

در این مدت واکنش‌های متفاوتی درباره پرونده علیرضا وجود داشت تا اینکه رییس قوه‌قضاییه اعلام کرد هرچند به لحاظ قانونی او باید اعدام شود اما به لحاظ عاطفی اجرای دوباره حکم درست نیست بنابراین متهم می‌تواند مشمول یک درجه عفو شود. در حال حاضر علیرضا همچنان در بیمارستان به سر می‌برد و روند درمان او ادامه دارد. این مرد بعد از بهبود به زندان منتقل خواهد شد. این در حالی است که وکیل‌مدافع علیرضا از ارسال درخواست عفو موکلش به کمیسیون عفو و بخشودگی استان خراسان‌شمالی خبر داد. وی در این خصوص  گفت: درخواست عفو از سوی من به‌عنوان وکیل علیرضا و همچنین از طرف خانواده‌اش برای بخشش او به کمیسیون عفو و بخشودگی استان خراسان‌شمالی فرستاده ‌شده است. اگر کمیسیون استان با این درخواست موافقت کند پرونده برای اظهارنظر به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه‌قضاییه در تهران فرستاده‌ خواهد شد و در صورت موافقت آنها رای بر بخشودگی صادر می‌شود.

حمیدی در پاسخ به این سوال که چند درجه تخفیف به علیرضا داده خواهد شد، گفت: این مساله‌ای است که کمیسیون باید در مورد آن تصمیم بگیرد. من به‌عنوان وکیلش به لحاظ قانونی می‌توانم درخواست عفو را ارایه دهم که این کار نیز انجام شده است و با توجه به مساعدت مسوولان قضایی استان و گفته‌های رییس قوه‌قضاییه در این خصوص به نظر می‌رسد درخواست عفو مورد قبول واقع‌شود. این وکیل دادگستری درخصوص دیدار با موکلش گفت: با کمک و مساعدت فراوانی که دادگستری و دادستانی بجنورد کردند شرایط برای ملاقات من با موکلم فراهم شد و چند روز قبل او را دیدم، وضعیت جسمانی و روحی‌اش خوب است. او به‌شدت از کاری که کرده پشیمان است و به نظر می‌رسد تنبیه ‌شده است. از علیرضا به خوبی در بیمارستان نگهداری می‌شود و مسوولان بیمارستان و دادستانی کمال توجه را درخصوص وی دارند.

منبع : خبر آن لاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.