×

منشور اخلاقی و انتظامی سازمان نظام پزشکی منتشر شد

منشور اخلاقی و انتظامی سازمان نظام پزشکی منتشر شد

سازمان نظام پزشکی در راستای اخلاقمداری و توجه به مسائل انسانی حرفه پزشکی و حمایت از حقوق مردم برای نخستین بار منشور اخلاقی و انتظامی خود را منتشر کرد

منشور-اخلاقی-و-انتظامی-سازمان-نظام-پزشکی-منتشر-شد

سازمان نظام پزشکی در راستای اخلاقمداری و توجه به مسائل انسانی حرفه پزشکی و حمایت از حقوق مردم برای نخستین بار منشور اخلاقی و انتظامی خود را منتشر کرد.

سازمان نظام پزشکی در راستای اخلاقمداری و توجه به مسائل انسانی حرفه پزشکی و حمایت از حقوق مردم برای نخستین بار منشور اخلاقی و انتظامی خود را منتشر کرد. در متن این منشور که از سوی سامان نظام پزشکی منتشر شد آمده است: با توجه به مسئولیت خطیری که طبق بندو ماده 3 قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران به سازمان داده شده است وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی خود می دانیم که:

1) رعایت حقوق بیماران و افراد مراجعه کننده را سرلوحه اقدامات اجرایی خود قرار داده وشرایطی را فراهم نمائیم که شاکیان با آرامش، آسودگی خاطر و اطمینان کامل ما را جهت رسیدگی به شکایات خود انتخاب کنند.

2) در رسیدگی به پرونده رعایت انصاف،عدل وقانون را نموده و با در نظر گرفتن رضایت حق تعالی  و رعایت حق و عدالت و مدنظر قرار دادن کلیه جوانب علمی و تخصصی به موضوعات رسیدگی نمائیم.

3) رسیدگی علمی و تخصصی به پرونده ها و صدور رأی  عادلانه موجب آرامش خاطر و رضایت شاکی و مشتکی عنه می‌گردد لذا برخود فرض می‌دانیم تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی نمائیم.

4) با توجه به اینکه هرنوع اقدام درمانی خصوصا" اعمال تخصصی تهاجمی در بخش کلینیکی و پاراکلینیکی می تواند همراه با عوارض خواسته و ناخواسته و غیرقابل پیش بینی باشد در رسیدگی به این شکایت ها باید شرایطی فراهم شود تا همکاران نیز با خیالی آسوده به این خدمات درمانی پرداخته و ترس از عوارض احتمالی مانعی در پذیرش و خدمت به بیماران پرخطر نگردد.

5) برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آشنایی پزشکان با سیر رسیدگی به شکایات در دادسراها و هیئت های انتظامی و نتایج و اثراتی که آراء انتظامی می تواند بر آینده شغلی آنها داشته باشد.

6) تعامل و همکاری بیشتر با مراجع قضایی و نظارتی  ذیربط (دادگستری-تعزیرات حکومتی،معاونت درمان دانشگاه ها...) جهت ایجاد اعتماد بیشتر دررسیدگی به پرونده های قصور پزشکی توسط کارشناسان نظام پزشکی

7)  دررسیدگی به پرونده ها از کارشناسان مجرب،خوش نام،متخصص،متعهد وعادل استفاده نموده و بدون در نظر گرفتن هیچ ملاحظه ای نسبت به صدور رای عادلانه در اسرع وقت اقدام کنیم.

8) رعایت کرامت و شأن انسانی و احترام به طرفین دعوا در طول رسیدگی به پرونده ها را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.

9) رسالت سازمانی خود را اطمینان در بیمار و آرامش در همکار و شعار سازمانی خود را «دقت ،حرمت و عدالت» قرار دهیم.

طبق بندو ماده 3 قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران رسیدگی انتظامی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلین حرف پزشکی که عنوان جرائم عمومی را نداشته باشند بر عهده این سازمان است.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.