×

غیرت منشور حقوق شهروندی یک گروه با جنس خاص را مورد خطاب قرار ندهد

غیرت منشور حقوق شهروندی یک گروه با جنس خاص را مورد خطاب قرار ندهد

یک وکیل دادگستری گفت حقوقدانان، جامعه‌شناسان و روانشناسان از جمله افرادی هستند که باید در منشور حقوق شهروندی صاحب‌نظر باشند

غیرت-منشور-حقوق-شهروندی-یک-گروه-با-جنس-خاص-را-مورد-خطاب-قرار-ندهد وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: حقوقدانان، جامعه‌شناسان و روانشناسان از جمله افرادی هستند که باید در منشور حقوق شهروندی صاحب‌نظر باشند.

فریده غیرت ، درباره تدوین منشور حقوق شهروندی، گفت: همانطور که از اسم منشور حقوق شهروندی مشخص است جامعیت آن باید شامل حال همه باشد و همه افراد اعم از زن و مرد و قومیت‌ها را باید در برگیرد.

وی ادامه داد: حقوق شهروندی یعنی رعایت حقوق آحاد یک ملت، یعنی کسانی که با هم در یک مملکت زندگی می‌کنند و این‌ها دارای مشترکاتی هستند که باید در این منشور به مشترکات توجه شود.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: خوشبختانه رییس‌جمهور قبل از انتخاب شدن به مساله حقوق شهروندی توجه ویژه‌ای داشتند و بعد از این که به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شدند برای تدوین منشور حقوق شهروندی دستوراتی را صادر کردند.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی برای این که جامعیت داشته باشد نباید خطاب به یک گروه یا جنس خاص باشد.

غیرت تصریح کرد: در تدوین منشور حقوق شهروندی باید منافع همه رعایت شود و در این راستا نظرات افراد صاحب‌نظر اعم از زن و مرد گرفته شود که در آن صورت می‌توان گفت این طرح جامع است.

این وکیل دادگستری افزود: اصولا تمام قوانین ما برای همه آحاد ملت وضع می‌شود و تمام سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در خدمت مردم هستند به طریقی باید در این منشور نقش داشته باشند، اما بر حسب اقتضای شغلی، کاری و حرفه‌ای شاید افرادی که در موقعیت‌هایی قرار دارند، طرح و نظرشان ارجح‌تر نسبت به بقیه باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.