جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره 09120884754 در تماس باشید.

7 قطعی اینترنت که جریمه ندارد

آیا می‌دانستید در ۷ نوع قطعی سرویس اینترنت و اینترانت، سرویس دهنده نباید جریمه‌ای به سرویس گیرنده بدهد. قطعی‌های ناشی از قوه قهریه ( فورس ماژور) و قطعی‌های ناشی از صدور احکام توسط مراجع قضایی و یا امنیتی کشور، از این جمله هستند.

 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 177 در تاریخ 12/8/92، مصوبه سابق ضوابط و چارچوب موافقت‌نامه‌های سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده‌ها (اینترنت و اینترانت) را اصلاح کرد.

این اقدام به منظور شفا‌ف‌سازی کیفیت خدمات در مقابل هزینه آن در شبکه‌های ارتباطات داده‌ها و رعایت حقوق مشتریان، انجام شده است.

در این مصوبه، الزاماتی برای ارائه‌دهنده سرویس دیده شده است.

سامانه اندازه‌گیری کیفیت

از جمله شرایطی که به عنوان الزامات ارائه دهنده سرویس مورد تاکید قرار داده شده، این است که خدمت گیرنده موظف است سامانه لازم برای اندازه گیری پارامترهای کیفیت خدمت طبق آیین‌نامه را فراهم کند.

رگولاتوری در صورت لزوم مراجع و استانداردهای مربوط به اندازه گیری پارامترهای کیفیت خدمت را اعلام خواهد کرد و خدمت دهنده موظف خواهد بود براساس استانداردهای اعلام شده پارامترهای کیفیت خدمت را اندازه گیری کند.

مرکز پاسخ‌گویی با خط و اپراتور کافی

به منظور پاسخگویی در زمان مناسب، خدمت دهنده موظف به ایجاد یک مرکز پاسخگویی با تعداد خطوط و اپراتورهای پاسخ دهنده کافی است.

دوره اندازه گیری بصورت 24 ساعته است.

با اطلاع قبلی در هنگام عملیات شبکه، خدمت دهنده موظف است تمهیدات لازم را برای رعایت تعهدات پیش بینی کند.

زمان عملیات Down Time ساعت 2 تا 6 صبح

زمان عملیات Down Time را باید در زمان‌های کم ترافیک تعیین کند. ( حداقل 48 ساعت قبل اطلاع داده شود )

Down Time ( ساعت 2 تا 6 صبح ) انجام شود و تعداد آن در ماه حداکثر یک بار می‌تواند باشد.

Down Time به زمان از کار افتادن و دوباره به راه‌افتادن شبکه گفته می‌شود.

محاسبه زمان کاهش سطح کیفیت خدمات بر اساس اعلام خدمت گیرنده و تایید خدمت دهنده و اخذ رسید خرابی انجام خواهد شد.

محاسبه جریمه در دوره زمانی صورت می پذیرد .

7 قطعی که مشمول جریمه نیست/قطعی‌های امنیتی و قوه قهریه

همچنین در این آیین‌نامه مواردی نیز مشمول جریمه نمی شوند.

قطعی‌های ناشی از قوه قهربه ( فورس ماژور) مانند حوادث طبیعی. در این حالت زمان کاهش سطح کیفیت خدمات مشمول پرداخت تعرفه توافق شده نمی‌شود.

قطعی‌هایی که به واسطه خرابی تجهیزات خدمت گیرنده باشد.

قطعی هایی که در زمان Down Time باشد.

قطعی‌هایی که بنا به درخواست خدمت گیرنده باشد (مانند جابجایی، آزمایش شبکه داخلی و ....)

قطعی‌هایی که ناشی از تخطی خدمت گیرنده از قوانین و مقررات باشد.

قطعی‌های ناشی از عدم پرداخت صورتحساب.

قطعی‌های ناشی از صدور احکام توسط مراجع قضایی و یا امنیتی کشور و یا سایر مراجع ذی صلاح که در این حالت زمان قطعی مشمول پرداخت تعرفه توافق شده نیست.

همچنین در این‌ آیین‌نامه تاکید شده که خدمت دهنده نباید هیچ تبعیضی را در مورد سرویس های مشابه در شرایط مساوی بین خدمت گیرنده ها در قائل شود.

در شرایط اختلاف سازمان مرجع داوری حل اختلاف خواهد بود.