فقه و بازاریابی چند سطحی روانه بازار نشد شد
بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب “فقه و بازاریابی چند سطحی” را چاپ و منتشر کرد
بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، کتاب “فقه و بازاریابی چند سطحی” را چاپ و منتشر کرد.
این کتاب شامل فتاوای مراجع تقلید و قوانین شرکتهای بازاریابی شبکهای و هرمی توسط سید مهدی نریمانی زمان آبادی به نگارش درآمده است.
پدیده بازاریابی چند سطحی یکی از تغییرات سریع و چشمگیر در بازار داد و ستد به حساب میآید که در چند دهه اخیر مطرح شده است.
از آنجا که برای تمایز فعالیت شرکتهای بازاریابی هرمی و تفاوت میان حکم شرعی آنها منابع فارسی اندکی در دسترس است، نویسنده در این کتاب به تبین حکم شرعی انواع داد و ستد چند سطحی پرداخته و سعی کرده است راهی را نشان دهد که بخش اقتصادی کشور از مزیتها و فرصتهای ویژهای که داد و ستد چند سطحی فراهم میسازد، بهرهمند شود و در عین حال از آفات آن به دور باشد.
در این کتاب سعی شده ضمن موضوع شناسی فروش کالا یا خدمات براساس بازاریابی چند سطحی به نشانههای سلامت و فساد شرکتهای تجاری اشاره و سپس حکم انواع این سیستم فروش از نظر شرع و قانون گذار در ایران، کانادا و آمریکا بررسی شود تا با فراهم سازی زمینه بهرهگیری بخش اقتصادی از مزیتها و فرصتهای ویژه بازاریابی شبکهای و بهکار گیری این انقلاب تجاری به رونق تولید ملی کمک شود.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی آستانقدس رضوی این کتاب در قطع رقعی و در شمارگان هزار و 500 نسخه چاپ و منتشر شده است و در تمام فروشگاههای بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی در اختیار علاقهمندان قرار میگیرد.
منبع : رساله حقوق
منشور حقوق شهروندی و ابهام مجدد در حقوق اقلیت های دینی به بهانه نگاهی به یک قانون-علی صابری