×

ازدواج فرزند خوانده با سرپرست فاجعه به دنبال دارد

ازدواج فرزند خوانده با سرپرست فاجعه به دنبال دارد

یک وکیل دادگستری با فاجعه آمیز دانستن ازدواج فرزندخوانده با سرپرست تاکید کرد که این امر باید مورد بررسی قرار گیرد

ازدواج-فرزند-خوانده-با-سرپرست-فاجعه-به-دنبال-دارد وکیل 

یک وکیل دادگستری با فاجعه آمیز دانستن ازدواج فرزندخوانده با سرپرست تاکید کرد که این امر باید مورد بررسی قرار گیرد.

 شیوا دولت‌آبادی طی سخنانی در نشست امنیت فرزندخوانده در خانواده با بیان اینکه امروز دغدغه همه بحث ازدواج فرزندخوانده با سرپرست خانواده است، گفت: وقتی ما موضوع تبصره قانونی مربوط به امکان ازدواج سرپرست خانواده با فرزندخوانده را می‌شنویم، شوک زده شده و با خود می‌گوییم چگونه ممکن است این مشکل را خودمان بر روی کاغذ ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور مساله فرزندخوانده یک مساله پنهان است و این موضوع برچسبی برای فرزندخوانده‌ها محسوب می‌شود، گفت: ما از سال 1943 مطالب تحلیلی روانشناختی را که کودکان را می‌پذیرند داشته‌ایم، همچنین در اروپا بسیاری از فرزندان بی‌سرپرست به خانواده‌ها سپرده می‌شوند و این موضوع بیشتر در اروپا به چشم می‌خورد.

این وکیل دادگستری ادامه داد: در این راستا باید دید چه راهکارهایی وجود دارد ولی متاسفانه در رابطه با این موضوع در ایران پژوهش نداریم تا نشان دهد کودکان پذیرفته شده شاد هستند یا نه؛ بنابراین مجبوریم که به یافته‌های دیگر کشورها مراجعه کنیم.

دولت‌آبادی اظهار کرد: مشکل اساسی این است که فرزندخوانده، فرزند خونی نیست، چراکه فرزند با نسبت خونی یک امتیاز محسوب می‌شود.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه امنیت روانی فرزندخوانده امر بسیار مهمی است، خاطرنشان کرد: معمولا فرزندان می‌گویند که نمی‌دانیم چه هویتی داریم و این در واقع بزرگترین مشکل برای آنها محسوب می‌شود چراکه درخصوص هویت خود دچار مشکل هستند.

دولت‌آبادی تصریح کرد: تبصره قانون مربوط به ازدواج فرزندخوانده با سرپرست فاجعه‌ای به دنبال دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.