نحوه ارزیابی درخواست متقاضیان مجوز راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه
آقای مهندس سیامک رفعتی معاون مرکز آمار وفناوری اطلاعات و مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه ارزیابی و اولویتبندی درخواستهای تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نوعی تصمیم گیری بر اساس معیارهای چندگانه بوده است
آقای مهندس سیامک رفعتی معاون مرکز آمار وفناوری اطلاعات و مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه:ارزیابی و اولویتبندی درخواستهای تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نوعی تصمیم گیری بر اساس معیارهای چندگانه بوده است.
به گزارش روابط عمومی مرکز آمار وفناوری اطلاعات قوه قضاییه آقای مهندس سیامک رفعتی معاون مرکز آمار وفناوری اطلاعات و مدیرکل خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه در پاسخ به چگونگی ارائه مجوز راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت:ارزیابی و اولویتبندی درخواستهای تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، نوعی تصمیمگیری بر اساس معیارهای چندگانه بوده است. این معیارها هم از نوع کمی و هم از نوع کیفی میباشد. با توجه به تعداد قابل توجه درخواستها، از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی در تدوین روش ارزیابی بهرهگیری شده است. با این تفاوت که به علت تعداد معتنابه درخواستها، به جای مقایسات زوجی از مقایسات با مبنای استاندارد استفاده شده است. و در هر مورد جداول امتیازی استاندارد تدوین گردید.
ارزیابی درخواستها در دو بخش کلی انجام شد. ابتدا الزامات و معیارهای کنترلی براساس موارد زیر مورد بررسی قرار گرفت.
کنترل سن
کنترل ماده 8 دستورالعملمبنی بر ممنوعیت دریافت پروانه دفتر خدمات الکترونیک قضایی
کنترل پایان خدمت
کنترل تابعیت و دین
کنترل اعتبار دانشگاه محل تحصیل
کنترل سوء پیشینه کیفری
کنترل مجاز بودن رشته تحصیلی
نتیجه بررسی این معیارها منجر به رد درخواست و یا پذیرش آن برای امتیازدهی گردید. لذا تنها درخواستهایی امتیازدهی شدند که در مرحله بررسی معیارهای کنترلی پذیرفته گردیدند.
درمرحله بعد درخواستهای که مورد پذیرش قرار گرفتند . بر اساس 5 معیار زیر مورد بررسی قرار گرفتند:
تحصیلات
سابقه کاری مرتبط
مهارتهای اختصاصی
سن
نزدیکی به محل سکونت
نتیجه امتیازدهی این معیارها منجر به تعیین یک امتیاز نهایی به درخواست گردید. با توجه به جلسات برگزار شده در شورای خدمات الکترونیک قضایی و بررسی امکان کسب امتیاز توسط متقاضیان و در نظر گرفتن استانداردهای مورد نیاز برای مدیریت این دفاتر، مقرر گردید در مرحله اول افرادی که امتیاز بالای 80 را براساس ارزیابی صورت گرفته کسب کرده اند معرفی گردند.با توجه به موارد ذکر شده در این مرحله هیچ گونه آزمونی برگزار نشده است و اسامی اعلامی فقط براساس پارامترهای فوق انتخاب و معرفی گردیدند.
پس از معرفی افراد در این مرحله و تائید مدارک ارائهشده توسط اداره کل خدمات الکترونیک قضایی و برگزاری مصاحبه با افراد، اسامی افراد مورد تأیید توسط مرکز اعلام و پس از معرفی فضای اداری وتامین نیروی انسانی و تجهیزات مطابق استانداردهای اعلامی ازسوی اداره کل، پروانه تأسیس دفاتر صادر خواهد گردید.
حضور قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی الکامپ تهران معاون قوه قضاییه خبر داد ثبت الکترونیکی تمام دادخواست های شهروندان تهرانی تا پایان امسال