×

سوالات اختبار کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان-دوره دوم

سوالات اختبار کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان-دوره دوم

سوالات اختبار کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان-دوره دوم

سوالات-اختبار-کانون-وکلای-دادگستری-منطقه-اصفهان-دوره-دوم وکیل 

آئین دادرسی کیفری

به سؤالات زیر مستدلاً و مستند به مواد قانونی پاسخ دهید:
1-    رئیس یکی از ادارات دولتی شهرستان نجف آباد اقدام به اختلاس از اموال اداره نموده و همچنین از حساب جاری خود در بانک ملی شهرستان فلاورجان یک فقره چک بلا محل به مبلغ سی میلیون ریال صادر و متواری شده ، اداره متبوع به دادگستری نجف آباد و دارنده چک در دادگستری فلاورجان علیه وی شکایت نموده و دارنده چک تقاضای قرار تأمین اموال معادل مبلغ چک می نماید و قرار تأمین صادر و اجرا می گردد. متهم یاد شده در تهران در هنگام رانندگی با عابر پیاده تصادف و عابر پیاده مصدوم شده و متهم دستگیر می گردد به سؤالات زیر پاسخ دهید:
الف) دادگاه صالح به رسیدگی به جرائم متهم کدام است؟
ب) دادگاه برای هر یک از اتهامات چه قرارهای  قانونی و مناسب صادر می کند؟
ج) هر یک از شکات برای جبران زیانهای مادی خود چه اقدامی باید انجام دهند؟

2-    شخصی به اتهام ربا خوری در اصفهان تحت تعقیب قرار می گیرد در جلسه رسیدگی متهم ایراد می نماید که چون شاکی پسر خاله همسر قاضی محکمه می باشد نباید به این پرونده رسیدگی نماید به سؤالات زیر پاسخ دهید:
     الف) رسیدگی به این اتهام در صلاحیت ذاتی کدام دادگاه است؟
     ب) آیا ایراد متهم وارد است یا خیر؟
     ج) در صورتی که قاضی محکمه ایراد را قبول ننماید چگونه باید عمل نماید و آیا رد ایراد قطعی است یا خیر؟

3-    شخصی که دارای سابقه یک فقره محکومیت قطعی به جرم کلاهبرداری بوده بار دیگر به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفته و پس از دستگیری جهت تحقیقات مقدماتی پرونده نزد قاضی تحقیق است به سؤالات زیر پاسخ دهید:
   الف) آیا قاضی تحقیق در مورد متهم می تواند رأساً مبادرت به صدور قرار بازداشت نماید؟به چه ترتیب
   ب)اگر بین قاضی تحقیق و دادگاه در مورد این قرار اختلاف نظر باشد مرجع حل اختلاف کدام است؟
   ج) در صورتی که قرار باز داشت مورد تأیید دادگاه قرار گیرد آیا قطعی است؟
   د) اگر متهم که 15 ماه در زندان است همچنان رسیدگی به طول انجامد شما که وکیل متهم می باشید آیا استدلال قانونی مبنی بر اینکه دادگاه مکلف به تبدیل تأمین است دارید؟


4-    شخصی به اتهام تخریب در دادگاه محکوم به 75 روز حبس و پرداخت 25 میلیون ریال ضرر و زیان می گردد به سؤالات زیر پاسخ دهید :
الف) آیا این رأی از حیث جنبه های کیفری و مدنی قابل تجدید نظر خواهی است و اگر قابل تجدید نظر خواهی است مرجع آن کدام است؟
ب) در صورتی که متهم در مدت قانونی تجدید نظر خواهی نکرده باشد در چه صورتی وکالت وی را می پذیرید و چه اقدامی انجام می دهید؟

حقوق جزا

مسائل زیر را به دقت مطالعه سپس به پرسشهای مربوطه بطور مستدل و مستند پاسخ دهید:

مسئله اول )
محمود چکی را که حسن در وجه او در تاریخ 1/1/79 صادر نموده بود گم می کند سعید چک را تصادفاً در تاریخ 6/1/79 می یابد و به مغازه فرش فروشی آقای فرزاد رفته ، چک را با نقش نمودن امضاء و قید اینکه در وجه آقای فرزاد پرداخت شود در ازای ثمن معامله خرج نموده و یک تخته فرش نفیس خریداری و تحویل می گیرد . فرزاد در همان تاریخ 6/1/79 به بانک محال علیه رفته و بانک محال علیه با ملاحظه چک و کل مندرجات آن ظاهر هویت ایادی متعاقبه چک و هویت فرزاد را نیز با ملاحظه کارت شناسائی معتبر او احراز و گواهی عدم پرداخت به دلیل نداشتن موجودی صادر و به فرزاد تسلیم و او نیز علیه صادر کننده چک شکایت و علیه سعید نیز بعنوان ظهر نویس طرح دعوی حقوقی می کند.
بطور مستدل و مستند بیان کنید که در این ماجرا چه جرائمی با چه کیفیتی اتفاق افتاده و چه کسانی مرتکب آن جرائم شده اند و در مورد هر جرم چه کسانی حق شکایت دارند و عنصر قانونی هر جرم کدام است؟


مسئله دوم)
در تاریخ 3/4/78 ، آقای (الف) که یک قاچاقچی سابقه دار بوده با اخذ 3 میلیون تومان وجه نقد از دوست قدیمی خود یعنی آقای (ب) مقدار 10کیلو گرم شیره تریاک را به او می فروشد و آقای (ج) را مأمور جاسازی و تخلیه مواد و آقای (د) را مأمور حمل مواد تا مقصد گاراژ شخصی(ب) قرار می دهند.
پس از ورود کامیون به گاراژ شخصی (ب) و تخلیه باک بنزین ، (ب) متوجه می شود که هر 10کیلو به جای شیره تریاک مواد غیر مخدر بوده که صرفاً به بوی اسانسهای مصنوعی آغشته و به شکل و رنگ و بوی شیره تریاک در آمده است بلافاصله به (ج) که مسئول جاسازی مواد بوده مشکوک شده و بر اثر درگیری از فرط عصبانیت با کلت کمری که همراه داشته به طرف (ج) که در فاصله کمی از (د) قرار داشته شلیک می کند اما بر اثر نیروی عکس العملی حاصل از شلیک دست او منحرف شده و گلوله به آقای (د) اصابت و(د)کشته می شود. مأمورین انتظامی منطقه با شنیدن صدای گلوله به محل عزیمت و همه را با مواد مکشوفه دستگیر و پس از صورتجلسه و تحقیقات مقدماتی به دادگاه انقلاب اعزام و پرونده مقدماتی تشکیل می شود : بدون آنکه صلاحیت مراجع در نظر باشد به طور مستدل و مستند بیان نمائید چه جرم یا جرائمی توسط چه شخص یا اشخاصی اتفاق افتاده چه شخص یا اشخاصی بر علیه چه کسانی حق شکایت دارند و محکمه صالحه چه رأیی باید صادر نماید؟


مسئله سوم )
دوشیزه ای پس از عقد نکاح و قبل از عروسی به دلیل اعتیاد شوهرش مطلقه می شود و اداره ثبت و احوال شناسنامه جدیدی حسب مقررات بدون درج سابقه نکاح صادر و به وی تحویل می دهد.
پس از چندی با مرد دیگری که به خواستگاری او می رود پیمان زناشوئی می بندد و با ازدواج می کند اما سخنی از سابقه عقد نکاح  قبلی به میان نمی آورد تا آنکه مرد از سابقه نکاح همسرش مطلع می شود و تصمیم به شکایت می گیرد . وکالت کدام یک از زوجین را قبول می کنید:
از حقوق موکل خود به طور مستدل و مستند دفاع نمائید.


مسئله چهارم)
خانم (ش) پس از بازگشت از خرید روزانه به داخل اتومبیل خود رفته شیشه پنجره سمت خود را پائین می کشد و اتومبیل را آماده حرکت می کند که ناگهان موتور سواری به نام(م) که ظرف محتوی اسید سولفوریک غلیظ در دست داشته به طرف او حمله ور شده و ظرف اسید را از پنجره اتومبیل به سمت او می پاشد. خانم (ش) به سرعت و به کمک مردم به بیمارستان سوانح و سوختگی اعزام و در آنجا تحت مراقبت های شدید پزشکی و نهایتاً جراحی پلاستیک توسط پزشکان قرار می گیرد . پرونده کیفری بر اساس شکایت بستگان مصدوم تشکیل و آقای (م) دستگیر می شود.
مرجع تحقیق از پزشکی قانونی در خصوص وضعیت بیمار و میزان صدمات وارده و کیفیت امر استعلام می کند و پزشکی قانونی در پاسخ اعلام می دارد که سوختگی صورت بر اثر تأثیرات اسید به حدی بوده که منجر به جراحی پلاستیک و اختلال در حس لامسه از ناحیه زیر بینی تا بالای گردن شده است و چنانچه تیم جراحان حاذق بیمارستان و دارهای بسیار کمیابودر بیمارستان وجود نمی داشت بیمار فوت می نمود . مستدلاً و مستنداً بیان نمائید چه جرمی یا جرائمی اتفاق افتاده و حکم دادگاه به چه کیفیتی باید صادر شود.

آئین دادرسی مدنی

سوال 1)
شخصی دعوی خلع ید به طرفیت دیگری طرح و خواسته خود را به مبلغ ده میلیون ریال تقویم و بر اساس قیمت منطقه بندی با اخطار دفتر دادگاه بر اساس مبلغ بیست میلیون ریال تمبر ابطال می گردد. بدوی حکم بر رد دعوی و دادگاه تجدید نظر با نقض آن حکم بخ خلع ید صادر می نماید در هنگام اجرای حکم ملک در تصرف شخص دیگری بوده و مدعی حقی است به سؤالات زیر پاسخ دهید:
1-    مأ مور اجرا چگونه عمل می نماید؟
2-    شخص متصرف برای احقاق حق به شما مراجعه آیا دعوی او را می پذیرید اگر جواب مثبت است چگونه اقدام می نمائید؟
3-    مرجع رسیدگی به دعوی متصرف کدام دادگاه است؟
4-    حق الوکاله مرحله بدوی خود را بر اساس تقویم خواسته بیست میلیون ریال محاسبه نمائید؟

 سؤال 2)
اداره آموزش و پرورش شهرستان (الف) سه دنگ مشاع از یک زمین 4000 متری تحدید حدود شده را از آقای (ب) خریداری و طبق ضوایط قانونی اقدام به افراز ملک به دو قطعه مساوی ششدانگ می نمایند اداره آموزش و پرورش جهت احداث یک مدرسه و آقای (ب) جهت احداث منزل مسکونی از شهرداری در خواست صدور پروانه ساختمان می نمایند . شهرداری بدون ذکر دلیل از صدور پروانه خودداری می کند. اداره آموزش و پرورش و آقای (ب) جهت مشاوره و احقاق حق با ذکر اینکه منع قانونی جهت صدور پروانه وجود ندارد به شما مراجعه می کند پاسخ دهید چه اقدام قانونی خواهید داد.


سؤال 3)
دعوائی که به خواسته الزام به انتقال رسمی ششدانگ یکباب منزل در جریان رسیدگی در دادگاه بوده در خلال دادرسی به داوری ارجاع و داوران اینطور نظر می دهند که فروشنده با حق رقبای 5/1 سال سکونت در منزل و در قبال دریافت مبلغ 12 میلیون تومان بقیه ثمن معامله ، مورد معامله را در تاریخ 28/11/79 رسماً به خریدار انتقال قطعی دهد که بر همین اساس رأی صادر و قطعیت می یابد .
سهراب که در دعوی دخالت نداشته و نظریه داور بضرر وی می باشد به شما مراجعه و اظهار می دارد که در ساخت خانه با فروشنده  شریک بوده است و به موجب نوشته عادی ممضی به امضای فروشنده مقرر بوده که چنانچه شریکش تا پایان مرداد ماه 78 طلب وی را به اضافه 12% کارمزد انجام عملیات ساختمانی بوی ندهد نامبرده با حق رقبای 10 سال سکونت در منزل فقط اصل طلب خود را در پایان مهلت دریافت نماید و تقاضای استیفای حقوق خود را دارد توضیح دهید وکالت وی را می پذیرید یا خیر و اگر می پذیرید اقدامات خود را جهت استیفای حقوق موکل شرح دهید.


سوال 4)
آقای (الف) مستنداً به سند رسمی ذمه ای و یک برگ چک و گواهی عدم پرداخت آن هر دو ممضی به امضای آقای (ب)طی دادخواست مطالبه 10 میلیون ریال وجه مندرج در سند رسمی و 20 میلیون ریال وجه چک را از آقای (ب) می نماید آقای (ب) به شما به شما مراجعه و اظهار می دارد سند رسمی مجعول است و وجه چک را نیز به موجب رسید عادی موجود پرداخته ام به سؤالات زیر پاسخ دهید:
1- آیا نیازی به طرح دعوی متقابل هست یا نه؟ به چه دلیل؟
2- برای دفاع از دعوی مذکور موضوع وکالت و حدود اختیارات وکالت را که لازم می دانید بنویسید.


سؤال 5)
آقای الف که وکیل دادگستری مقیم اصفهان است در پرونده ای به وکالت خواهان طرح دعوی کرده است در خلال دادرسی با اعلام مسافرت 6 ماهه به تهران به دادگاه و تعیین نشانی خود در تهران خواستار ابلاغ اخطاریه ها در نشانی اخیر می شود.
دادگاه با قید موارد توضیح از وکیل خواهان جلسه رسیدگی تعیین و اخطاریه حاوی موارد توضیح به نشانی وکیل واقع در اصفهان ابلاغ می شود در جلسه رسیدگی هیچ یک از اصحاب دعوی با ابلاغ وقت به ایشان و وکیل خواهان حضور ندارند پاسخ دهید آیا دادگاه باید تجدید جلسه نماید یا اقدام دیگری؟
دلائل هر گونه اقدام دادگاه را توضیح دهید.


سؤال 6)
آقای الف به موجب سند عادی اجاره ششدانگ یکباب انبار را به شرکت کاف به ماهیانه یک میلیون ریال اجاره می دهد و مال الاجاره یکسال را دریافت می نماید 6 ماه پس از تصرف مورد اجاره آقای (ب) با ارائه سند مالکیت رسمی ششدانگ انبار خواستار خلع ید شرکت کاف و مطالبه اجره المثل می شود. جلسه دادرسی برای ساعت 11 صبح تعیین شده است و خوانده در ساعت 10صبح به شما وکالت برای حضور در دادگاه با تمام اختیارات مندرج در ماده 62 ق آ د.م (ماده 35 کنونی)واگذار می کند با حضور در جلسه مذکور چه اقداماتی برای استیفای کامل حقوق موکل خود انجام می دهید.

حقوق مدنی

مسائل زیر را به خوبی قرائت و پاسخ سؤالات طرح شده را مستدل و مستند تشریح نمائید .
مسئله اول ) آقای (الف) به نمایشگاه اتومبیل بزرگی که در آن انواع مختلف اتومبیل با برچسب قیمت و مشخصات فنی و مدل برای فروش عرضه شده بود مراجعه کرد پس از بررسی کافی سرانجام یکی از اتومبیلها که با سلیقه و امکان اقتصادی او مطابقت داشت توجه او را جلب کرد صاحب اتومبیل آقای (ب) به او مراجعه و پس از معرفی و انجام تعارفات معمول به او گفت که اگر بخواهد می تواند چند دقیقه هم با آن رانندگی نماید آقای (الف) پذیرفت و سویچ را از او گرفته اتومبیل را روشن نموده آن را به بیرون نمایشگاه هدایت و در مسیر خیابان نمایشگاه به پل ماشین رو تازه احداثی که به روی رودخانه شهر بنا شده بود رسید در حال عبور از ترافیک پل ، پل با همه اتومبیلهائی که بر روی آن در حال عبور بودند سقوط کرده بر اثر حادثه آقای (الف)زنده ماند اما اتومبیل مورد نظر از شدت آسیب دیگر قابل استفاده نبود :
1- اگر آقای (ب)برای احقاق حق خود و مطالبه خسارات وارده به شما مراجعه نماید و از وی قبول وکالت نمائید دعوی و دلائل خود را مستدلاً و مستنداً تشریح نمائید.
2- اگر به جای وکیل آقای (الف) بودید مستدلاً و مستنداً تشریح نمائید که چگونه ، با چه استدلالی برای موکل خود احقاق حق یا از حقوق او دفاع می کردید؟
3- رأی صحیح و عادلانه دادگاه را مستدلاً و مستنداً و به طور موجز انشاء نمائید.


مسئله دوم) فروشنده تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری آقای (ش) بنا به سفارش شرکت (د)اقدام به مونتاژ و آماده نمودن 5 دستگاه کامپیوتر با مشخصات فنی مورد نظر شرکت(د) می نماید که طبق قرار داد مقرر بوده که در تاریخ اول آبان 78 به شرکت خریدار تحویل شود با آنکه اقساط ثمن معامله همگی تا پایان مهر ماه 78 به آقای (ش) پرداخت گردیده اما به دلیل افزایش قیمت فوق العاده ای که در این مدت حاصل شده بود آقای (ش) از تحویل دستگاههای آماده در مدت مقرر طفره می رود و به تقاضای کتبی شرکت(د)نیز که در پنجم آذر ماه به فروشگاه وی واصل شده نیز توجهی نمی کند تا آن که سرانجام در تاریخ 10/9/78 فروشگاه آقای (ش) دچار دستبرد سارقین حرفه ای شده و همه کامپیوتر های مورد نظر به سرقت می رود شما که وکیل شرکت(د) هستید برا ی احقاق حق کامل شرکت چه اقداماتی را صورت خواهید داد؟
مستدلاً و مستنداً تشریح نمائید.

مسئله سوم) خانم(م) به دفتر شما مراجعه و اظهار می کند که با آقای(ح) یک ماه قبل ازدواج نموده و زیر یک سقف زندگی مشترک داریم اما شوهرم بر علیه من دادخواستی طرح نموده و به دلیل ابتلا به بیماری صرع فسخ نکاح را تقاضا نموده و ادعا نموده که من این بیماری را قبل از ازدواج داشته و از او پنهان کرده ام در حالی که من قبل از ازدواج به طور خصوصی و بدون حضور شاهد به او گفته بودم که چند سالی است که به دکتر مراجعه کرده ام و مشغول درمان این بیماری هستم یک از دو مورد زیر را انتخاب و پاسخ دهید:
الف) آیا وکالت خام را قبول می کنید یا خیر در صورت عدم پذیرش مبانی و دلائل استنادی خود را برای موکل شرح دهید.
ب) در صورت پذیرش طرح دفاع خود را از زوجه مستدلاً و مستنداً به طور فشرده و مفید تشریح نمائید.

مسئله چهارم) محمد در تاریخ 5/5/78 فوت شده و مادر و یگانه دختر او تنها ورثه او هستند محمد در زمان حیات و در تاریخ 3/3/78 ، به موجب یک سند عادی یک واحد آپارتمان از 4 واحد آپارتمان یک مجتمع مسکونی بنا شده بر روی زمین پلاک ثبتی 4/173 واقع در بخش 4 ثبت اصفهان واقع در طبقه دوم مجتمع که مساحت هر 4 واحد یکسان و مشابه است را از فرهاد خریداری کرده است و مقرر بوده که آپارتمان مزبور حداکثر ظرف یک ماه و رسماً به محمد منتقل شود در تاریخ 30/7/78 ورثه مرحوم محمد به شما مراجعه می کنند و ضمن ارائه سند عادی ، گواهی حصر وراثت و شرح ماجرا اظهار می کنند که آپارتمان ها فاقد سند مالکیت 6 دانگ هستند به سؤالات زیر دقیقاً و به طور مستدل پاسخ دهید:     
1- سهم الارث هر وارث نسبت به حقوقی که به قائم مقامی از محمد د آپارتمان دارند چند حبه از 72 حبه آپارتمان است؟
2- با فرض قبول وکالت چه دعوائی با چه خواسته ای علیه چه کسی طرح می کند مشروحاً توضیح دهید.

حقوق ثبت

1- خانه پلاک ثبتی 211 به موجب سند مالکیت شرقاً به دیوار اشتراکی با خانه 212 محدود شده است و با وجودی که دارای مجرای آب از پلاک 212 می باشد در سند اشاره ای به آن نشده است در حالی که در سند مالکیت پلاک 212 حق مجرای مذکور قید ولی دیوار غربی مجاور با پلاک 211 اختصاصی قید شده است مالک خانه پلاک 211 را برای اصلاح سند مالکیت و نحوی آن راهنمائی کنید.    
2- آقای مهرداد به موجب سند رسمی مبلغ بیست میلیون ریال به علی بدهکار است و مدیون آپارتمان ملکی خود را به موجب همان سند در رهن دائن قرار داده است و مدیون آپارتمان ملکی خود را به موجب همان سند در رهن دائن قرار داده است و در سند رهنی تصریح شده که در صورت عدم تأدیه دین یا قسمتی از آن مرتهن وکیل است که مال الرهانه را رسماً به خود انتقال دهد با انقضاء مدت رهن و عدم تأدیه قسمتی از مال الرهانه مرتهن برای استیفای طلب به شما مراجعه می کند به سؤالات زیر پاسخ دهید.


1- آیا مرتهن می تواند رأساً با استفاده از وکالتی که دارد و در دفتر اسناد رسمی عین مرهونه را به خود منتقل نماید یا خیر؟
2- آیا مرتهن می تواند طلب خود را از اموال دیگر راهن (مال الرهانه)وصول نماید؟به چه نحو؟
3- آقا ی(الف) و آقای(ب)بر سر مالکیت ملکی اختلاف دارند و دعوائی در همین زمینه بین ایشان در دادگستری تحت رسیدگی است .

آقای (الف)با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک درخواست ثبت ملک را بنام خود می نماید . اولین آگهی نوبتی درخواست ثبت ملک در 15/2/72 منتشر می شود . در 1/5/72 آقای (ب)فوت می کند لیکن آقای (الف) از اعلام فوت وی به اداره ثبت خودداری می کند . در تاریخ 1/5/78 خانم(ل)با ارائه قیم نامه مورخ 30/6/73دال بر قیمومیت فرزندان مرحوم«ب»به شما مراجعه می کند و اظهار می دارد که ملک بنام آقای «الف»ثبت و سند مالکیت آن نیز صادر شده است. پاسخ دهید آیا اقدام قانونی جهت استیفای حقوق وراث امکان پذیر است؟ نفیاً یا اثباتاً دلائل وکیفیت آن را شرح دهید.

4- آقای حسن ملکی را که شامل باغ و خانه است و به ثبت نرسیده است به آقای نادر واگذار و به وسیله سند رسمی متعهد تحویل باغ و خانه ظرف دو ماه می شود آقای حسن یکماه پس از تنظیم سند رسمی فوت می کنند. خانه در تصرف خام نسرین دختر آقای حسن و باغ در تصرف آقای محسن است. آقای نادر با انقضای مهلت مورد تعهد به استناد سند رسمی مذکور خلع ید خانم نسرین وآقای محسن را بطور جداگانه خواستار می شود.پاسخ دهید وکالت هریک از ایشان را می پذیرید یا نه؟ به تفکیک پاسخ دهید به چه دلیل ؟

امور حسبی

1- آقای محمد فوت کرده است وراث او عبارتند از پدر و سه فرزندش علی18ساله اکبر20ساله وزهرا5 ساله. وراث  در تقسیم سهم الارث به تراضی موافقت دارند.جهت مشاوره به شما مراجعه می کنند اولاً ایشان را چگونه راهنمائی می کنید؟ ثانیا ًحدود مداخله دایره سرپرستی را در این قضیه مشخص کنید.
2-آقای مهدی در حین فوت یک همسر-پدر و چهار فرزند دارد که عبارتند از علی 7 ساله حسین 18 ساله پروین 22 ساله و حسن 20 ساله که از بدر تولد محجور بوده است .آقای مهدی طبق وصیت نامه همسر خود را وصی بر محجورین خود قرار داده است نظر مشورتی خود را در مورد این وصیت نامه بنویسید.
3-علی در تاریخ 1/2/78فوت نموده میراث او منحصر است به دویست میلیون ریال وجه نقد موجود در بانک، ورثه او که منحصر به یک دختر به نام شیرین و یک پسر بنام فرهاد است خود شخصاً بالسویه مالک یک منزل مسکونی به ارزش پانصد میلیون ریال هستند وراث پس از اخذ گواهی  حصر وراثت بدون نشر آگهی در تاریخ 1/3/78 مواجه با مراجعه 2 طلبکار می شوند طلبکار اول به استناد و ارائه سفته ای حال شده به مبلغ 2000000 ریال کل طلب خود را وصول می کند اما طلبکار دیگر به استناد سفته ای به مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال و سررسید 1/3/79با استنکاف ورثه، روانه دفتر شما می شود.
الف)شما به فرض قبول وکالت، کی، چگونه و با استناد به چه مواد قانونی وبا ارائه چه دلائل و مدارکی و از چه منبع و منابعی اقدام به تأمین و وصول طلب موکل خود می کنید؟
ب)وراث در دفاع از دعوی مطروحه شما چگونه وبا چه استدلالی باید از حقوق خود دفاع نمایند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.