×

تعیین شعبه یی ویژه برای جبران خسارت شهروندان

تعیین شعبه یی ویژه برای جبران خسارت شهروندان

تعیین شعبه یی ویژه برای جبران خسارت شهروندان

تعیین-شعبه-یی-ویژه-برای-جبران-خسارت-شهروندان وکیل 

گروه سیاسی: به دنبال آخرین تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم احقاق حق شهروندان، شعبه ویژه یی از سوی دادستان تهران برای جبران خسارت وارده به شهروندان در جریان حوادث پس از انتخابات تعیین شد. در این اطلاعیه که روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتشر کرده، شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 28 ویژه کارکنان دولت تهران به عنوان شعبه ویژه از سوی دادستان عمومی و انقلاب تهران تعیین شده است. در ابلاغیه فوق الذکر اعلام شده اشخاص حقیقی و حقوقی برای طرح و ارائه شکایات در مواردی همچون تخریب وسایل نقلیه و اماکن و اموال خصوصی و عمومی در اغتشاشات اخیر تهران، ایجاد خوف و ترس مبنی بر سلب آرامش و نظم عمومی توسط افرادی خاص، ایجاد مزاحمت و تعرض و ایراد ضرب و جرح عمدی، هر گونه خسارت مالی و جانی در اثر تحریک به آشوب و بلوا در ناآرامی ها و اغتشاشات اخیر می توانند به شعبه 13 بازپرسی مراجعه کنند. همچنین جهت تسریع در رسیدگی و اتخاذ رویه واحد به تمامی نواحی دادسرای تهران ابلاغ شد، شکایات و پرونده های جریانی و مطروحه در این ارتباط را به شعبه مذکور ارسال کنند. این در حالی است که مرتضی تمدن استاندار تهران نیز از تشکیل هیاتی برای بررسی خسارت های وارد شده در حوادث پس از انتخابات خبر داده است.

به گفته وی شهرداری خسارت هایی را که به کوچه ها و معابر وارد شده چهار میلیارد تومان اعلام کرده است. اما خسارت هایی که به اشخاص وارد شده توسط این هیات کارشناسی، تعیین و بررسی می شود و پس از آن در دولت برای آن چاره اندیشی می کنیم. آخرین تاکید رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعیین شعبه ویژه برای جبران خسارت آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات در حالی صورت گرفت که دو روز پیش نیز رسیدگی به وضعیت افراد آسیب دیده و خانواده آنها در حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفته است. این موضوع که به صورت طرح دوفوریتی در شورای شهر ارائه شده در صورت تصویب، شهرداری موظف می شود ظرف دو هفته گزارشی از وضعیت خانواده های افراد بازداشتی و کشته شده در حوادث اخیر به شورای شهر ارائه کند تا نحوه کمک به آنان با همکاری دیگر دستگاه های ذی ربط مشخص شود.

این در حالی است که چندی پیش نیز نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه یی از مردم خواسته بود هرگونه آسیب جانی، مالی، حیثیتی و... خود را که در حوادث پس از انتخابات به آنها وارد شده با مراجعه به کلانتری ها، حقوق خود را پیگیری کنند. اما تمام این دستورالعمل ها در حالی است که تاکنون مراجع ذی ربط گزارشی از عملکردهای خود در این خصوص ارائه نکرده اند و تنها نیروی انتظامی آمار شکایت هایی را که در خصوص خسارت های جزیی واردشده، ارائه کرده است. به گفته آنها تاکنون 438 فقره شکایت واصل شده که موضوعاتی شامل ایراد خسارت به خودرو، مغازه و منزل (شیشه، آیفون، در و...) و ایراد ضرب و جرح بوده است. همچنین براساس این گزارش تاکنون حدود 500 میلیون ریال خسارت پرداخت و از خسارت دیدگان دلجویی شده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.