×

نشست علمی آسیب شناسی فقه پژوهی در تامین اجتماعی

نشست علمی آسیب شناسی فقه پژوهی در تامین اجتماعی

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی آسیب شناسی فقه پژوهی در تأمین اجتماعی را در آذرماه برگزار می نماید

نشست-علمی-آسیب-شناسی-فقه-پژوهی-در-تامین-اجتماعی

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی آسیب شناسی فقه پژوهی در تأمین اجتماعی را در آذرماه برگزار می نماید.

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی آسیب شناسی فقه پژوهی در تأمین اجتماعی را روز پنج شنبه 21 آذر برگزار می نماید.
به گزارش رساله حقوق به نقل از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، بنابر اعلان گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست علمی، تبیین موضوع و ماهیت تأمین اجتماعی جدید و اشکالات آن است تا تمایزات بیمه‌های اجتماعی با بیمه‌های تجاری را آشکار نموده و با بازگویی اهم مسائل و چالش های فقهی تأمین اجتماعی، ضرورت ورود جدی‌تر فقه به این عرصه را تبیین نماید.

در این نشست این فرضیه دنبال می شود که ادبیات موجود فقهی به ویژه در فقه امامیه، به دلیل عدم شناخت صحیح از ماهیت تأمین اجتماعی جدید و یکسان انگاری بیمه‌های اجتماعی با بیمه‌های تجاری، با نوعی تقلیل نگری در شأن ومنزلت این مسئله مواجه است.

 تبیین ماهیت طرح های بیمه ای تأمین اجتماعی، مقایسه بیمه های تجاری و اجتماعی از دیدگاه فقه شیعه و سنی، کاستی های فقه پژوهی درتأمین اجتماعی و بایسته های فقه پژوهی در تأمین اجتماعی به عنوان محورهای این جلسه علمی است که حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیّدرضا حسینی استادیار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می نماید.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین حسن­ آقا نظری استاد گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد در نشست یاد شده که در روز پنج شنبه 21 آذر از ساعت 10٫30 تا 12 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود؛ حضور دارد.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.