×

اصل بر علنی بودن دادگاه‌هاست

اصل بر علنی بودن دادگاه‌هاست

اصل بر علنی بودن دادگاه‌هاست

اصل-بر-علنی-بودن-دادگاه‌هاست

آوایی درگفت‌وگوباایسنا:
اصل برعلنی بودن دادگاه‌هاست
خبرمستندی درباره تعلیق سه مقام قضایی ندارم
بعضی ازمتهمان دادگاه‌های اخیرتقاضای تجدیدنظرخواهی کرده‌اند

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

رییس کل دادگستری استان تهران درباره خبر آزادی 20 نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات که حکمشان صادر شده، گفت: بعضی از این افراد تاکنون تقاضای تجدیدنظرخواهی کرده‌اند که پرونده‌های آنها برای ارجاع به دادگاه‌های تجدیدنظر به ما داده خواهد شد.

علیرضا آوایی رییس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، درباره آخرین نتیجه پرونده متهمان کهریزک اظهار کرد: چون افرادی که در معرض اتهام هستند نظامی به شمار می‌روند این پرونده در دادسرای نظامی رسیدگی می‌شود.

وی درباره علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه متهمان کهریزک، گفت: در دادگاه‌ها اصل بر علنی بودن است؛ مگر این‌که رییس دادگاه بنا بر مصالحی دلایل را اعلام و دادگاه را غیرعلنی برگزار کند.

رییس دادگستری استان تهران در رابطه با خبری مبنی بر این‌که سه مقام قضایی در رابطه با پرونده کهریزک تعلیق شده‌اند، اظهار کرد: این موضوع را امروز شنیده‌ام و اکنون خبر مستندی ندارم که خدمتتان بیان کنم.

وی با تایید صدور حکم 20 نفر از متهمان دادگاه‌های اخیر، در رابطه با این‌که آیا آنها آزاد می‌شوند یا خیر؟ گفت: بعضی از این افراد تاکنون تقاضای تجدیدنظر خواهی کرده‌اند، پرونده های آنها برای ارجاع به دادگاه‌های تجدیدنظر به ما داده خواهد شد؛

اگر آرای افرادی که محکوم به حبس شده‌اند تایید شود، طبعا باید حبسشان را تحمل کنند و اگر احیانا دادگاه تجدیدنظر تصمیم دیگری بگیرد و به این نتیجه برسد که باید تعلیق یا تبدیل کند یا تخفیف مجازات دهد، وضعیت فرق خواهد کرد و چون پرونده‌ها ارجاع نشده و به دادگاه تجدیدنظر برای رسیدگی نیامده است، قطعا هیچ نظری نمی‌توانم بدهم.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.