×

افزایش مرگ های ناشی از مصرف داروهای غیر مجاز ترک اعتیاد

افزایش مرگ های ناشی از مصرف داروهای غیر مجاز ترک اعتیاد

رئیس آزمایشگاه سم شناسی پزشکی قانونی استان تهران گفت ‌ از دو سال پیش در پی افزایش آمار مرگ و میر ناشی از مصرف غیرمجاز ترامادول به دستور وزارت بهداشت ترامادول به عنوان دارویی تحت کنترل معرفی شد به این معنا که فروش و عرضه آن باید تحت نظر باشد

افزایش-مرگ-های-ناشی-از-مصرف-داروهای-غیر-مجاز-ترک-اعتیاد وکیل 

رئیس آزمایشگاه سم شناسی پزشکی قانونی استان تهران گفت:‌ از دو سال پیش در پی افزایش آمار مرگ و میر ناشی از مصرف غیرمجاز ترامادول به دستور وزارت بهداشت ترامادول به عنوان دارویی تحت کنترل معرفی شد به این معنا که فروش و عرضه آن باید تحت نظر باشد.

 "مریم اخگری" در تشریح برخی مرگ و میرهای ناشی از مصرف داروهای غیرمجاز ترک اعتیاد گفت:‌  از دو سال پیش در پی افزایش آمار مرگ و میر ناشی از مصرف غیرمجاز ترامادول به دستور وزارت بهداشت ترامادول به عنوان دارویی تحت کنترل معرفی شد به این معنا که فروش و عرضه آن باید تحت نظر باشد.

وی اظهار داشت: علت تحت کنترل اعلام شدن ترامادول این بود که مصرف آن در جامعه به ویژه در بین جوانان رو به افزایش است و با افزایش مصرف آن شاهد مرگ‌های ناشی از مصرف این دارو بودیم. از سویی ترکیب ترامادول با داروهای دیگر و مصرف آن به عنوان قرص‌های ترک اعتیاد گیاهی در فرد عوارضی همچون سندروم‌های خطرناک ایجاد می‌کند که در مواردی مرگ را به دنبال دارد.

رئیس آزمایشگاه سم شناسی پزشکی قانونی استان تهران با بیان اینکه هدف پزشکی قانونی از اعلام ترکیبات داروهای گیاهی ترک اعتیاد عرضه شده در عطاری‌ها که عمده ماده تشکیل دهنده آنها دیفنوکسیلات و تراماول است ادامه داد: هدف ما آگاهی دادن به افراد جامعه و هشدار در مورد مصرف داروهای ترک اعتیاد عرضه شده در عطاری‌ها یا ماهواره است و امیدواریم این هشدارها موجب جلوگیری از روی آوردن به شیوه‌های غیرمجاز ترک اعتیاد شود.

اخگری با اشاره به پژوهشی که سه سال گذشته در مورد افزایش مصرف ترامادول در کشور انجام شده، خاطرنشان کرد: بر اساس این تحقیق ظرف چهار یا پنج سال مصرف این ماده در کشور 40 تا 50 برابر شده بود و از آنجا که این دارو مانند یک ماده مخدر عمل می‌کند افراد بدون اطلاع از عوارض، آن را مورد استفاده قرار می‌دهند در حالی که در یکسال گذشته مرگ‌های ناشی از سوءمصرف ترامادول به شدت در کشور افزایش یافته است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.