×

جذب مجدد وکیل توسط قوه قضاییه غیر قانونی است

جذب مجدد وکیل توسط قوه قضاییه غیر قانونی است

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت با توجه به گذشت چند سال از تاریخ انقضای مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه، انتشار آگهی توسط این مرکز برای جذب مجدد وکیل غیر قانونی است

جذب-مجدد-وکیل-توسط-قوه-قضاییه-غیر-قانونی-است

رییس اتحادیه وکلای دادگستری

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران گفت: با توجه به گذشت چند سال از تاریخ انقضای مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه، انتشار آگهی توسط این مرکز برای جذب مجدد وکیل غیر قانونی است.

«علی مندنی پور»افزود: طبق قانون، مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه تا پایان برنامه سوم توسعه اجازه جذب وکیل داشت و اکنون چندین سال از انقضای این قانون می گذرد اما مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه همچنان اقدام به جذب وکیل می کند.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران درباره شکایت 70 نفر از حقوقدان از مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه به کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اتحادیه سراسری کانون های وکلا حمایت خود را از این اقدام اعلام می کند.

به گفته مندنی پور مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه با اتمام قانون برنامه سوم توسعه باید در قالب چارچوب های خاصی زیر مجموعه کانون های وکلای دادگستری قرار گیرد .

وی با بیان اینکه جذب مجدد وکیل توسط مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه از نظر قانونی و شرایط موجود قابل توجیه نیست، گفت: قوه قضاییه نیاز خود را برای جذب وکیل به طور سالانه به اتحادیه کانون های وکلا اعلام می کند و اتحادیه در آزمون وکالت بر اساس نیاز اعلام شده اقدام به جذب وکیل می کند بنابر این نیازی به جذب وکلای جدید توسط مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه نیست.

به گفته مندنی پور اگر قرار باشد نیاز قوه قضاییه برای جذب وکیل تامین شود، اتحادیه کانون های وکلای دادگستری این کار را انجام می دهد.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری مرکز درباره نظرخواهی کمیسیون لوایح دولت از دستگاه های مختلف برای بازبینی مجدد لایحه جامع وکالت و ارجاع مجدد آن به قوه قضاییه گفت: متاسفانه تا کنون دعوتی از اتحادیه کانون های وکلای دادگستری برای مشارکت در بازبینی این لایحه صورت نگرفته که جای تعجب دارد.

وی افزود: با توجه به جایگاه قوه قضاییه در جمهوری اسلامی ایران و ارتباط تنگاتنگ نهاد قضاوت با وکالت، انتطار می رود قوه قضاییه این مساله را درک کند که وجود کانون وکلای مستقل در کنار دستگاه قضایی می تواند زمینه های توسعه کشور در ابعاد مختلف را فراهم کند.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران همچنین در پایان درباره تاریخ اعلام نتایج آزمون وکالت نیز گفت: اوایل دی ماه نتایج آزمون وکالت روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

آزمون وکالت سال 92 اول آذر ماه سال جاری از سوی سازمان سنجش برگزار شد.

منبع : وکلای ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.