×

دفاتر پیشخوان دولت باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

دفاتر پیشخوان دولت باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

دفاتر پیشخوان دولت باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود

دفاتر-پیشخوان-دولت-باعث-کاهش-هزینه‌ها-می‌شود وکیل 

وزیر دادگستری گفت: راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت موجب کاهش بسیاری از هزینه ها و صرفه جویی در وقت و افزایش سطح آگاهی جامعه می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی بختیاری افزود: دولت برای پیشرفت بخش الکترونیک و بهره بردن مردم از این سامانه تمام تلاش خود را کرده و باید به جای دایر کردن نمایندگی نهادها و ادارت مختلف، دفاتر خدمات الکترونیک را گسترش داده و مردم را نسبت به فواید آن آشنا کنیم.

بختیاری اظهارکرد: استفاده صحیح همراه با آموزش مناسب شهروندان برای رسیدن به استفاده درست از دنیای مجازی سبب کاهش آلودگی هوا، صرفه‌جویی در انرژی، افزایش سطح سواد، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت، کاهش هزینه ها، تسریع در انجام امور و افزایش عدالت اجتماعی می شود.

وزیر دادگستری با اعلام اینکه گاها فردی برای یک نامه ساده اداری از روستایی با هزینه بسیار بالا و زمان بسیاری به مرکز شهرستان می آید افزود: راه اندازی این گونه دفاتر مقدمه و بستری مناسب است که باید در راستای اطلاع رسانی در خصوص فواید این روستاها تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح شهروند الکترونیک، باید زیرساخت های لازم آماده شود، اظهار داشت: در این راستا دولت توجه به زیر ساخت ها همانند توسعه شبکه فیبر نوری برای استفاده از اینترنت پرسرعت را در دستور کار قرار داده که این کار از اقدامات مهم دولت برای راه اندازی شبکه الکترونیک است.

بختیاری افزود: مطالعه، طراحی و توسعه فیبر نوری، گسترش فناوری اطلاعات، فراهم کردن امکانات لازم برای دسترسی همه دستگاه های اجرایی به اینترنت و بالا بردن ضریب اطمینان از ملزومات این شبکه است که در آینده بسیار نزدیک دیگر شاهد این هزینه های تحمیلی برای روستائیان نخواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: آموزش شهروند الکتروینک لازمه تحقق دولت الکترونیک است که باید برای رسیدن به این مهم زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.