×

سئوالات حقوق ثبت اسناد و املاک اختبار کارآموزان آبان ماه 1389

سئوالات حقوق ثبت اسناد و املاک اختبار کارآموزان آبان ماه 1389

سئوالات حقوق ثبت اسناد و املاک اختبار کارآموزان آبان ماه 1389

سئوالات-حقوق-ثبت-اسناد-و-املاک-اختبار-کارآموزان-آبان-ماه-1389

بسمه تعالی
سئوالات حقوق ثبت اسناد واملاک اختبار کارآموزان آبان ماه 1389
دوره دوم کانون وکلای دادگستری استان بوشهر

وقت : یک ساعت
1-شخصی درسال 43 با تنظیم سند رسمی انتقال اقدام به خرید ملکی به مساحت 500 متر (هرمتر مربع 300ریال) نموده در سال 89 به شهرداری مراجعه تا پروانه احداث ساختمان اخذ نماید . کارشناس شهرداری پس از بازدید از ملک وپیاده کردن ابعاد مندرج در سند متوجه می شود که ملک فوق 25 متر اضافه مساحت دارد واین اضافه مساحت نیز در محدوده سند مالکیت می باشد . شهرداری به دلیل مغایرت بین مساحت مندرج در سند و وضع طبیعی ملک از صدور پروانه ساختمان خودداری می کند. اگر مالک برای رفع مشکل خود به شما مراجعه کند ، بعنوان وکیل چه اقداماتی را انجام می دهید . مرجع صلاحیت دار ونوع اقدامات ومستند قانونی آن را بیان نمایید . (2نمره)

2-شخصی اقدام به احداث بنایی در 12 طبقه در زمینی به ابعاد 30×40 متر ومساحت 1200 مترمربع می نماید . پس از اتمام ساختمان وصدور پایانکار ، مالک یکی از املاک مجاور متوجه میشود که ساختمان احداثی به میزان 10 سانتیمتر عرض و30 متر طول درزمین وی احداث شده ومجموعاً به مقدار سه متر مربع به ملک وی تجاوز شده است . مالک مجاور اقدام به طرح دعوای خلع ید وقلع و قمع بنا می نماید . دادگاه بدوی به صرف مالکلیت مجاور واحراز تجاوز به میزان فوق حکم به خلع ید وقلع وقمع ساختمان نسبت به سه متر مورد تجاوز می دهد . بدیهی است با اجرای حکم قلع وقمع نسبت به سه متری که ادعا شده ، کل ساختمان دچار صدمه اساسی خواهد شد وایمنی کل بنا نیز بخطر خواهد افتاد خصوصاً اینکه اجزایی از فونداسیون ستونهای اصلی ساختمان در ملک مجاور احداث شده است . مالک ساختمان با در دست داشتن حکم بدوی ودر مهلت تجدید نظر خواهی به شما مراجعه می کند . شما برای رفع مشکل مالک وجلوگیری از تخریب ساختمان درمقام تجدید نظرخواهی چه اقدامات قضایی وثبتی را مستند دفاعیات خود در دادگاه تجدید نظر قرار می دهید . مستنداً بیان کنید . (2نمره)

3-خانمی برا ی وصول 100 سکه بهار آزادی بابت مهریه خود اقدام به درخواست صدور اجرائیه می نماید . دفترخانه تنظیم کننده سند بهای سکه ها را به نرخ روز محاسبه وبهای ریالی سکه ها را بعنوان موضوع اجرائیه در آن قید واجرائیه را برای وصول مبلغ مزبور به اجرای ثبت محل می فرستد . پس از ابلاغ اجرائیه ، عملیات اجرایی شروع ودر راستای آن کارگاه نجاری زوج وابزار وماشین آلات موجود در آن توقیف وکارگاه تعطیل می گردد . زوج در این زمان به شما مراجعه واز شما می خواهد اقدامات قانونی لازم را درقبال موضوعی که با آن مواجه شده انجام دهید . باتوجه به فرض مساله ، شما چه راههایی را درچه مراجعی وبراساس چه قانونی ومقرراتی دنبال می کنید ؟ مستنداً بیان کنید .( 2نمره)

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.