×

آیا صیغه محرمیت و نامزدی از نظر قانونی مجوز ارتباط زناشویی هم است؟

آیا صیغه محرمیت و نامزدی از نظر قانونی مجوز ارتباط زناشویی هم است؟

با توجه به رواج این پدیده که دختران و پسران بعد از خواندن صیغه محرمیت و در دوران نامزدی با درخواست ارتباط جنسی(زناشویی)از طرف یکی از طرفین بخصوص پسر روبرو می شوند، و باعث ایجاد شبه از طرف خانمها می شود در زیر از منظر قانون و عرف به این موضوعات پاسخ داده شود

آیا-صیغه-محرمیت-و-نامزدی-از-نظر-قانونی-مجوز-ارتباط-زناشویی-هم-است؟ وکیل 

با توجه به رواج این پدیده که دختران و پسران بعد از خواندن صیغه محرمیت و در دوران نامزدی با درخواست ارتباط جنسی(زناشویی)از طرف یکی از طرفین بخصوص پسر روبرو می شوند، و باعث ایجاد شبه از طرف خانمها می شود در زیر از منظر قانون و عرف به این موضوعات پاسخ داده شود.

در زیر چند سوال از خانمها را در این زمینه قرار داده و پاسخ آن را هم برای روشن کردن زوجین قرار میدهیم.

سوال اول:(رسالی ثریا.ت)

سلام

دختری هستم که با نامزدم با توافق خانواده ها برای آشنایی بیشتر 6 ماه صیغه محرمیت خوانده ایم و ایشان از من توقع دارند که از عهده ی مسایل زناشویی برآیم وامتناع من باعث کدورت وناراحتی ایشان می شود؟ بنظر شما من اشتباه می کنم؟

پاسخ حقوقی :

در ازدواج موقت یا متعه اختیار با زن است که مشخص کند مرد چه بهره ی جنسی از زن ببرد وحق دارد که برای حد و حدود این روابط برای مرد شرط بگذارد و آن را می تواند در شرط ضمن العقد بیاورد. عدول از این شرط هم باید با اذن زن صورت گیرد ومرد که با قبول شرط زن ، تزویج را قبول کرده، نمی تواند خلاف شرط زن خواسته ای داشته باشد .

در نامزدی عرف ما این است که دختر باکره بودن خود را تا ازدواج دائم حفظ نماید.

اصولا گر افراد در موقع جاری کردن خطبه ی محرمیت با فردی آشنا با این مسایل مشورت کرده و آگاهانه وارد قضیه شوند، می توانند از خیلی مسایل احتمالی در آینده جلوگیری به عمل بیاورند.

سوال دوم:(کتایون.ح)

سلام

من دخترعمویی دارم که در دوران نامزدی (صیغه محرمیت) راجع همین مسایل کدورت وناراحتی تا جایی رسید که آقا مدعی ناتوانی وسردمزداجی دخترعمویم شد ونامزدی آنها به هم خورد.در این گونه موارد چه باید کرد؟

پاسخ حقوقی:

هم قانون وهم عرف به زن این حق را داده که در دوران نامزدی از همسرش تمکین خاص نکند وناشزه هم محسوب نگردد. این که قانونگذار شرایطی را فراهم کرده که دختر بعد از مطلقه شدن در زمان عقد درصورت باکره بودن می تواند اسم همسر سابق را از شناسنامه خود حذف نماید، نشان دهنده این است که عدم تمکین خاص زن در دوران عقد بار نشوز را برای اوندارد. و عرف هم دوران نامزدی رابرای شناخت بیشترقرار داده نه استفاده وبهره مندی جنسی. ضمنا با مراجعه به متخصص اورولوژیست براحتی می توان اتهامات ناروا را برطرف ساخت .

باید در آخر متذکر شویم حق شرط عدم زناشویی کامل برای زنان غیر باکره هم متصور است و فقط در عقد موقت یا متعه جاری است ودر ازدواج دایم فقط به صورت موقت می توان این شرط را قرار داد

منبع : حق گستر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.