×

دبیر کل کانون شوراهای کار کشور تامین اجتماعی قانون 7300 روز کار مفید کارگر را اجرایی کند

دبیر کل کانون شوراهای کار کشور تامین اجتماعی قانون 7300 روز کار مفید کارگر را اجرایی کند

دبیرکل کانون عالی شوراهای کار کشور گفت تأمین اجتماعی با وجود این که قانون هفت هزار و 300 روز کار مفید کارگر از سوی مجلس ابلاغ شده است، آن را اجرایی نمی‌کند

دبیر-کل-کانون-شوراهای-کار-کشور-تامین-اجتماعی-قانون-7300-روز-کار-مفید-کارگر-را-اجرایی-کند

رحمت ‌الله پورموسی اظهار کرد: پیشنهادات زیادی برای بهبود وضعیت معیشت کارگران ارائه شده است و معتقدیم در این زمینه دولت نیز باید آستین بالا بزند و براساس با قانون اساسی به وظایف خود در ارتباط با کارگران عمل کند.

وی بیان کرد: یکی از پیشنهادات این بود که بسته‌های حمایتی به کارگران ارائه شود که خوشبختانه این مسئله در دولت جدید وعده داده شده که محقق شود، هرچند که باید دقیقا مشخص شود که این بسته کالایی به چه کارگرانی اعطا می‌شود و دولت باید دامنه آن را مشخص کند.

دبیرکل کانون عالی شوراهای کار کشور خاطرنشان کرد: مسئله دیگر این است که باید در مالیات کارگران تجدیدنظر صورت بگیرد، زیرا در حال حاضر کارگران دو بار مالیات پرداخت کنند، در مالیات مستقیم که جزو اقشاری هستند که پیشگام پرداخت مالیات هستند و بلافاصله این مالیات از آنها دریافت می‌شود و در مالیات غیرمستقیم نیز که از روی کالاهای خریداری شده از آنها دریافت می‌شود.

پورموسی بیان کرد: پیشنهاد دادیم مالیات کارگران حذف شود و البته این مسئله هنوز محقق نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم دیگر این است که حقوق کارگر باید تبدیل به حقوق واقعی شود، زیرا با شرایط تورم فعلی این حقوق به هیچ وجه واقعی نیست، هرچند که ابتدا باید مهار تورم در دستور کار قرار بگیرد.

پورموسی با اشاره به اینکه در سال 90 قانون 7300 روز کار سخت و زیان آور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد عنوان کرد: براساس این قانون اگر کارگری هفت هزار و 300 روز کار مفید انجام داده باشد، بدون در نظر گرفتن متناوب یا غیرمتناوب بودن آن، بازنشسته محسوب می‌شود و می‌تواند از مزایای بازنشستگی استفاده کند.

وی عنوان کرد: در انتهای سال 91، این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و به صحن علنی مجلس نیز آمد و با اکثریت آراء و تنها با چهار رأی مخالف به تصویب رسید و رئیس جمهور وقت نیز این قانون را ابلاغ کرد.

دبیرکل کانون عالی شوراهای کار کشور خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ، متاسفانه هنوز این قانون اجرایی نشده است و البته مشکل اصلی در این زمینه تأمین اجتماعی است، زیرا ادارات کل تعاون، این مسئله را تائید می‌کنند اما زمانی که پرونده به سازمان تأمین اجتماعی می‌رود مسدود می‌شود و مدت‌ها است که این پرونده‌ها بلاتکلیف باقی مانده‌اند در حالی که براساس قانون، هر ابلاغی باید بعد از 40 روز اجرایی شود اما این مسئله هنوز محقق نشده است و امیدوارم پیگیری لازم در این زمینه انجام شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.