×

سند تک‌ برگ پدیده زمین‌ خواری را کاهش می‌دهد

سند تک‌ برگ پدیده زمین‌ خواری را کاهش می‌دهد

سند تک‌ برگ پدیده زمین‌ خواری را کاهش می‌دهد

سند-تک‌-برگ-پدیده-زمین‌-خواری-را-کاهش-می‌دهد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، صدور سند تک‌برگ را موجب جلوگیری از جعل اسناد و پدیده زمین‌خواری دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی طی سخنانی در جمع مدیران واحدهای ثبتی، سران دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی با اشاره به سال جهاد اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک مسئول تثبیت مالکیت مشروع اشخاص است و این وظیفه مهم در ماموریت‌ها و فرآیندهای آن نهادینه شده است.

وی با تاکید بر نیاز ضروری کشور به طرح کاداستر برای صدور سند تک‌برگ به منظور جلوگیری از جعل و پدیده زمین‌خواری ادامه داد: با اصلاح روش‌ها و به‌کارگیری فن‌آوری نوین، بروز هر گونه مشکل در حوزه تثبیت مالکیت از بین خواهد رفت زیرا روش‌های سنتی گذشته پاسخگوی نیازهای امروزی مردم نیست.

معاون قوه قضاییه ثبت آنی معاملات، اجرای طرح کاداستر و تکمیل بانک جامع املاک را از اولویت‌های کاری سازمان ثبت دانست و افزود: بانک جامع املاک نیاز مبرم و اصلی برای ساماندهی املاک کشور است که باید با جدیت توسط واحدهای ثبتی دنبال شود.

تویسرکانی با اشاره به فعالیت دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و نقش آنها در ارتقای نظم حقوقی جامعه اظهار کرد: با نصب دستگاه POS در دفاتر اسناد رسمی، حجم بالایی از مراجعات به بانک‌ها کاهش یافته و در لحظه می‌توان میزان و نوع معاملات در کشور را بررسی کرد. این موضوع در حوزه اقتصادی، اجتماعی و حقوقی کاربرد مهمی دارد و تاثیرات بسیار خوبی را برای جامعه و مردم خواهد داشت.

وی با اشاره به درآمدزایی اداره کل ثبت اسناد و املاک برای استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این درآمدزایی کمترین بهره را برای خود اداره کل ثبت دارد و به خاطر این موضوع ما در استان با بسیاری از کمبودها و مشکلات مواجهیم.

عبدالحسین جلیلی نمین ـ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی ـ نیز با اشاره به مشکلات در ساختار تشکیلاتی کمبود امکانات و نیروی انسانی و تکالیف جدیدی که بر اساس برنامه پنجم توسعه بر دوش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نهاده شده است، گفت: با این شرایط در برنامه‌ریزی دقیق در جهت پیشبرد اهداف سازمانی دچار مشکل جدی خواهیم شد.

وی افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی آمادگی آن را دارد که اسناد دفترچه‌ای قدیم را به اسناد مالکیت جدید تبدیل کند و از مردم می‌خواهیم که در اسرع وقت و به تدریج با مراجعه به این اداره کل و واحدهای ثبتی استان آذربایجان شرقی برای تعویض اسناد مالکیتی خود اقدام کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.