×

مهرماه 100 پرونده تجاوز و زنای محصنه در دیوان عالی رسیدگی شد

مهرماه 100 پرونده تجاوز و زنای محصنه در دیوان عالی رسیدگی شد

مهرماه 100 پرونده تجاوز و زنای محصنه در دیوان عالی رسیدگی شد

مهرماه-100-پرونده-تجاوز-و-زنای-محصنه-در-دیوان-عالی-رسیدگی-شد وکیل 

جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور صبح روز سه شنبه به ریاست آیت‌الله محسنی گرکانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه رییس دیوان عالی کشور طی سخنانی و با اشاره به اهمیت مساله علم از منظر قرآن و اسلام گفت: یک سوال بین اهل تحقیق و دانشمندان مطرح است که آیا دین و علم با یکدیگر موافقت و سازش دارند یا خیر؟ البته معنای علم برای همه افراد اهل تحقیق روشن است. العلم ادارک الشیء بحقیقته علم درک هر چیزی و درک حقیقت است.

 
وی ادامه داد: در قرآن کریم نیز آیات فراوانی در خصوص علم و اهمیت آن بیان شده است. خداوند متعال در سوره مبارکه زمر آیه 9 می‌فرمایند «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون» ای پیامبر بگو آیا کسانیکه می‌دانند و عالمند با کسانی که نمی‌دانند و جاهل‌اند یکسانند؟ این آیه قرآن کریم یکی از شعارهای اساسی اسلام را در قالب استفهام قرار داده است.

محسنی گرکانی افزود: گذشته از آیات قرآن، موکدترین و صریح ترین توصیه به فراگیری علم را رسول گرامی اسلام در حدیث نبوی بیان فرموده‌اند «طلب العلم فریضه علی کل مسلم» دانش آموزی و تعلم بر هر انسان مسلمانی واجب است. بیان این حدیث شریف اختصاص به قوم و گروه خاصی ندارد و بر هر مسلمان چه زن و چه مرد واجب است که عالم شوند و به دنبال علم آموزی بروند.

آیت الله محسنی گرکانی با قرائت حدیث شریف دیگر نبوی «کلمه الحکمه ضاله المومن فحیث وجدها فهو احق بها» سخن علمی و حکیمانه گمشده مومن است هر جا آنرا بیابد آن را به دست می آورد و بر می‌دارد گفت: در این حدیث شریف پیامبر اسلام نمی‌فرمایند که این علم و حکمت از طرف مسلمان است یا کافر، انسان وقتی گمشده خود را بیابد مسلماً معطل نمی‌شود و حتماً آن را بر می آورد. مومن علم را گمشده خود می داند و آن‌را نزد هر کس باشد اخذ می کند.

رییس هیات عمومی دیوان عالی کشور تصریح کرد: فریضه علم و حکمت نه از لحاظ استاد و نه از لحاظ شاگرد و نه از حیث زمان و مکان محدودیت ندارد. اسلام همه را به فراگیری علم و وحدت دعوت کرده و وحدت، همدلی، نشاط و تحرک در جوانان را ضرورت اساسی کشور اسلامی دانسته است. امروز نیز هدف اصلی تلاش‌های تفرقه افکنانه دشمنان، جلوگیری از توسعه علم برای ممانعت از شکل‌گیری الگوی موفق ایران اسلامی در جلوی چشم ملت های دنیاست.

وی ادامه داد: کسی که منطق و عقل ندارد برای حفظ قدرت همانند دیکتاتورهای زمان حاضر که مدعی دموکراسی هستند، از زور و دیکتاتوری استفاده می‌کند که بحمدالله اکنون با بیداری مردم ستمدیده، یکی پس از دیگری سقوط می‌کنند و به جرم ریختن خون هزاران بی‌گناه با جوخه انتقام، اعدام می‌شوند.

محسنی‌گرکانی در ادامه خاطر نشان کرد: اعتراض مردم آمریکا این است که می گویند چرا بودجه کشورشان که بخش مهمی از آن ازطریق مالیات تامین می شود هزنیه جنگ افروزی سیاستمداران آمریکایی می شود. آمار نشان می دهد نتیجه 10 سال جنگ افروزی آمریکا، بیش از 255 هزار کشته و 3700 میلیاد دلار هزینه بر این کشور تحمیل کرده است که این آمار توسط دو نفر از اساتید برجسته دانشگاه برون آمریکا اعلام شده است. این آمار تکان دهنده نتیجه علم بی روح و خالی از معنویت، اخلاق و انسانیت است که در دنیای استکبار خصوصاً اروپا و آمریکا عرضه شده است.

  رییس دیوان عالی کشور با تشکر از از زحمات و خدمات قضات شریف دادگستری خصوصاً‌ قضات دیوان عالی کشور ادامه داد: متاسفانه کار قضات را خیلی‌ها فهم نمی‌کنند و درک نمی‌کنند که یک پرونده مثلاً قتل را برای به ثمر رساندن آن چقدر وقت و انرژی باید صرف شود. بحمدالله قضات دیوان عالی کشور با توان بالا مشغول انجام وظیفه هستند و به عنوان مثال در مهرماه سال جاری 100 پرونده تجاوز به عنف و زنای محصنه که در دادگاه‌های سراسر کشور منجر به صدور رای شده، در دیوان عالی کشور رسیدگی شده است. 56 فقره قصاص در دیوان عالی کشور ابرام شده 12 فقره اعدام به دلیل تجاوز به عنف ابرام و حکم اعدام 11 فقره نیز نقض شده است.

وی تاکید کرد: ائمه ما خودشان حد را اجرا می‌کردند و اجراء حدود الهی یک وظیفه و عبادت است و مطمئناً اگر این احکام اجرا نشود کشور دچار هرج و مرج خواهد شد و نظم و امنیت کشور دچار مشکل جدی می شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.