×

ابطال گذرنامه و ممنوعیت ادامه سفر، عواقب حمل متادون

ابطال گذرنامه و ممنوعیت ادامه سفر، عواقب حمل متادون

بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت حمل و جاسازی قرص‌های متادون و ترامادول جرم تلقی شده و با ابطال گذرنامه از ادامه سفر زائر جلوگیری به عمل خواهد آمد

ابطال-گذرنامه-و-ممنوعیت-ادامه-سفر،-عواقب-حمل-متادون

بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت: حمل و جاسازی قرص‌های متادون و ترامادول جرم تلقی شده و با ابطال گذرنامه از ادامه سفر زائر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

یدالله سپهری، با بیان این مطلب، ادامه داد: طبق قانون چنانچه هر فرد با هر قصدی اقدام به حمل یا قاچاق مواد مخدر به هر میزان در فرودگاه‌های کشور کند، گذرنامه وی باطل و از یک سال تا پنج سال ممنوع‌الخروج می‌شود.

این مقام قضایی بیان کرد: برای بار دوم، چنانچه فرد به هر مقداری که مواد مخدر داشته باشد اگر در پرواز خارجی دستگیر شود گذرنامه وی باطل و از پنج تا 15 سال ممنوع الخروج می‌شود.

سپهری از دستگیری دو درصد افراد در کاروان‌های زیارتی به جرم همراه داشتن مواد مخدر یا قرص های ممنوعه خبر داد و گفت: همراه داشتن برخی از داروهای درمانی در عربستان و عراق جرم است و داروهایی مانند متادون و ترامادول که در کشورمان برای معتادان پرخطر استفاده می‌شود، در این کشورها ممنوع و جرم محسوب شده و افرادی که آن را به همراه داشته باشند در فرودگاه آن کشور دستگیر خواهند شد.

وی ادامه داد: هرگونه دستگیری در این کشورها علاوه بر ضربه به حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی، مجازات و بلاتکلیفی را برای زائر در کشور های مذکور به دنبال خواهد داشت.

بازپرس شعبه ششم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان از مدیران و پزشکان کاروان‌ها خواست ضمن توجیه زائران از آنها بخواهند از حمل متادون و ترامادول به عربستان و عراق خودداری کنند و زائرین را توجیه کنند حمل و نگهداری این داروها حتی با نسخه پزشک نیز در این کشورها قابل قبول نیست.

وی تاکید کرد: مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند کنترل جدی خواهند شد، زیرا شایسته نیست که شان جمهوری اسلامی ایران به علت خطای عده کمی، خدشه دار شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.