×

تاکید یک وکیل دادگستری بر ضمانت اجرای منشور حقوق شهروندی

تاکید یک وکیل دادگستری بر ضمانت اجرای منشور حقوق شهروندی

یک وکیل دادگستری، تدوین منشور حقوق شهروندی از سوی رییس‌جمهوری را اقدام بسیار مثبتی دانست و گفت این منشور به موضوع کرامت انسانی و برابری زن و مرد توجه ویژه‌ای داشته است

تاکید-یک-وکیل-دادگستری-بر-ضمانت-اجرای-منشور-حقوق-شهروندی

یک وکیل دادگستری، تدوین منشور حقوق شهروندی از سوی رییس‌جمهوری را اقدام بسیار مثبتی دانست و گفت: این منشور به موضوع کرامت انسانی و برابری زن و مرد توجه ویژه‌ای داشته است.

گیتی پورفاضل  با بیان این که دولت جدید با تدوین منشور حقوق شهروندی خود را در مقابل مردم متعهد دانسته است، اظهار کرد: این منشور علاوه بر نقاط مثبت، ایراداتی دارد از جمله این که در بعضی از موارد بسیار جلوتر از قوانینی بوده که بر ما حاکم است؛ بنابراین اگر برخی موارد مطروحه در منشور اصلاح نشود، منشور بلااستفاده باقی می‌ماند.

وی افزود: در این منشور به موضوع کرامت انسانی توجه شده است و طبق آن همه انسان‌ها با هر رنگ و نژاد و عقیده‌ای که باشند با یکدیگر برابرند و باید از حقوق انسانی یکسانی برخوردار باشند.

این وکیل دادگستری با انتقاد از این موضوع که به چه دلیل دختران باید از تحصیل در بعضی از رشته‌های دانشگاهی محروم باشند؟، اظهار کرد: ما اجازه نداریم به وسیله تصویب قوانین حیطه فعالیت‌های زنان را محدود کنیم؛ بنابراین باید قوانین اصلاح و بازنگری شده و با افکار جامعه همگام شوند.

وی ادامه داد: با ارایه پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهور قطعا بسیاری از اساتید دانشگاه، وکلا و قضات نظرات خود را نسبت به آن ارایه داده‌اند تا منشور جامعی داشته باشیم، البته این منشور باید دارای ضمانت اجرا نیز باشد.

پورفاضل در پایان گفت: آقای روحانی فردی تحصیل کرده بوده و با دنیای غرب آشناست و می‌داند که به چه نحوی باید گام‌هایش را بردارد تا جامعه‌ای پویا داشته باشیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.