×

ضرورت استفاده از وکیل در پرونده های خانوادگی

ضرورت استفاده از وکیل در پرونده های خانوادگی

یک وکیل دادگستری، یکی از علل افزایش طلاق در جامعه را فقدان مهارت‌های زندگی برای زوجین دانست

ضرورت-استفاده-از-وکیل-در-پرونده-های-خانوادگی وکیل 

یک وکیل دادگستری، یکی از علل افزایش طلاق در جامعه را فقدان مهارت‌های زندگی برای زوجین دانست.

حسن مطهری  اظهار کرد: در ازدواج با مسائل حقوقی همچون مهریه، شرایط ضمن عقد و ... مواجه هستیم که علاوه بر کسب مهارت‌های زندگی باید زوجین قبل از ازدواج در خصوص این مسائل نیز از مشاوران حقوقی استفاده کنند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه مهریه گفت: طبق اسناد موجود در بسیاری از پرونده های خانوادگی، مهریه ملاکی برای خوشبختی نیست و چه بسیار زوجینی که برای رهایی از دشواری‌های زندگی مجبور به بخشیدن مهریه می‌شوند.

مطهری افزود: مشاورین حقوقی می‌توانند با ارائه اطلاعات دقیق قبل از ازدواج، جوانان را نسبت به مسائل مهمی آگاه کنند تا کمتر شاهد بحران طلاق در زندگی باشیم.

وی در مورد استفاده از وکیل و مشاور حقوقی در پرونده‌های خانوادگی بیان کرد: گاه عدم اطلاعات قانونی در مورد حقوق زوجین موجب گره افتادن در روند پرونده‌ها می‌شود؛ از این رو باید قبل از هر اقدامی به مشاوره‌های حقوقی مراجعه کرد، چه بسا شاهد اختلافات زوجینی بودیم که با چند جلسه مشاوره ختم به سازش شد.

مطهری، توجه خانواده‌ها به امر ازدواج جوانان را نکته‌ای مهم در جلوگیری از طلاق برشمرد و گفت: متاسفانه خانواده ها بدون اطلاع از تبعات ازدواج های ناخواسته یا عواملی چون تجملات و مهریه‌های سنگین زمینه را برای بروز مشکل در زندگی جوانان آماده می‌کنند که در این زمینه باید خانواده ها نیز از مشاوره‌های حقوقی در این عرصه استفاده کنند.

این وکیل دادگستری گفت: ازدواج با تکیه بر کسب مهارت‌های زوجین می تواند مانع از طلاق شود؛ زیرا به زوجین اطلاعات خوبی در مورد انتخاب درست و مهارت های لازم در مواجهه با مشکلات زندگی می‌دهد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.