×

مشمولان مقیم خارج از کشور متقاضی معافیت کفالت به نمایندگی های ایران مراجعه کنند

مشمولان مقیم خارج از کشور متقاضی معافیت کفالت به نمایندگی های ایران مراجعه کنند

مشمولان مقیم خارج از کشور متقاضی معافیت کفالت به نمایندگی های ایران مراجعه کنند

مشمولان-مقیم-خارج-از-کشور-متقاضی-معافیت-کفالت-به-نمایندگی-های-ایران-مراجعه-کنند وکیل 

خبرگزاری فارس: معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان مقیم خارج از کشور برای درخواست معافیت کفالت باید از طریق نمایندگی ایران در کشور محل اقامت خود اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار انتظامی فارس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی، سرهنگ محمدرضا اکبرحلوایی بیان کرد: در بحث معافیت کفالت، صرفاً یگانه فرزند ذکور، برادر و یا نوه بالای 18 سال سالم پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ در صورت نداشتن غیبت می تواند تقاضای معافیت کفالت را کنند.

وی در شرح رسیدگی به معافیت کفالت مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور گفت: در مواردی که مشمول و یا بستگان وی که سبب معافیت کفالت مشمول می‌شوند مقیم خارج از کشور باشند به منظور درخواست این نوع معافیت می‌توانند به نمایندگی ایران در کشور محل اقامت مراجعه و نسبت به تکمیل برگ درخواست معافیت کفالت ویژه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: برگ مذکور به همراه مدارک مورد نیاز از قبیل؛ تصویر شناسنامه، گذرنامه، گواهی فوت در صورت فوت پدر یا پدربزرگ، طلاق نامه در صورت طلاق والدین و غیره و وکالتنامه مشمول در صورت نیاز به وکیل، باید توسط نمایندگی‌های ایران در کشور محل اقامت تایید و سپس مدارک برای وزارت امور خارجه ارسال شود.

معاون مشمولان و امور معافیت‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مدارک ارسالی پس از تایید وزارت امور خارجه از طریق مشمول، بستگان مورد نظر، وکیل تعیین شده و یا توسط وزارت امور خارجه به سازمان وظیفه عمومی ناجا تحویل می‌گردد. سپس مدارک مذکور توسط کارشناسان سازمان وظیفه عمومی ناجا بررسی و در صورت واجد شرایط بودن برای معافیت کفالت پرونده به وظیفه عمومی استان محل سکونت مشمول یا مکفول ارجاع تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در مواردی که مشمول و بستگان وی که سبب معافیت کفالت او می‌شوند هر دو مقیم خارج از کشور باشند به منظور اقدام جهت معافیت کفالت مشمول به همراه مکفول و سه تن از بستگان به عنوان شاهد به نمایندگی ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه کرده و فرم مخصوص معافیت کفالت ویژه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور را تکمیل و پس از تایید مدارک توسط نمایندگی مربوطه به وزارت امور خارجه ارسال می‌شود و در ادامه وکیل تعیین شده برای سایر اقدامات به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه خواهد کرد و رسیدگی به پرونده این دسته از مشمولان در مرکز وظیفه عمومی تهران بزرگ صورت می‌گیرد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.