×

موازنه جرم انگاری اهانت به پیامبر (ص) با موازین حق بر آزادی بیان

موازنه جرم انگاری اهانت به پیامبر (ص) با موازین حق بر آزادی بیان

کتاب «موازنه جرم انگاری اهانت به پیامبر صلی الله علیه و اله با موازین حق بر آزادی بیان» که با دستان «موسسه مطالعات و پژوهش های حقوقی» به زیور طبع آراسته شده است، پژوهشی است در راستی آزمایی استدلال های اقامه شده به نفع روایی آزادی اهانت رواداشتن به مقدسات دینی

موازنه-جرم-انگاری-اهانت-به-پیامبر-(ص)-با-موازین-حق-بر-آزادی-بیان

کتاب «موازنه جرم انگاری اهانت به پیامبر صلی الله علیه و اله با موازین حق بر آزادی بیان» که با دستان «موسسه مطالعات و پژوهش های حقوقی» به زیور طبع آراسته شده است، پژوهشی است در راستی آزمایی استدلال های اقامه شده به نفع روایی آزادی اهانت رواداشتن به مقدسات دینی.

اهانت روا داشتن به باورهای دینی مسلمانان دیر زمانی است که در مغرب زمین با نام «آزادی بیان» صورت می گیرد. اهانت کنندگان سوار بر مرکب لجام گسیخته بیان آزاد، به سرزمین باور دین باوران هجوم می برند و دولت ها نیز به بهانه اصل «بی طرفی»، نظاره گر جنگ ازادی بیان علیه ازادی مذهب هستند.

کتاب «موازنه جرم انگاری اهانت به پیامبر صلی الله علیه و اله با موازین حق بر آزادی بیان» که با دستان «موسسه مطالعات و پژوهش های حقوقی» و با قلم “محمد حسین ذاکر حسین” به زیور طبع آراسته شده است، پژوهشی است در راستی آزمایی استدلال های اقامه شده به نفع روایی آزادی اهانت رواداشتن به مقدسات دینی.

از نظرگاه این پژوهش که در بستر و ادبیات حقوق بشر نضج یافته است، نه تنها بر قامت نزار اهانت، جامه «بیان» نمی توان پوشاند تا در سرزمین ازادی بیان مامنی یابد که حتی اگر چنین هم باشد در تزاحم ازادی بیان و مذهب، ازادی بیان فروگذارده می شود وازادی مذهب رجحان می یابد، بلکه منع اهانت به باورهای دینی و حمایت کیفری دولت از چنین منعی وجاهتی حقوق بشری دارد.

کتاب حاضر که در 181 صفحه تدوین شده است دربردارنده دو بخش است:

بخش نخست به تعریف مفهوم مرکب حق بر آزادی بیان می پردازد چرا که هیچ یک از این مفاهیم سه گانه معنای محصلی در برندارد و  نیاز است تا از منظر معرفتی خویش آن ها را تعریف نمود.

بخش دوم نیز با ترسیم مرزهای آزادی بیان ، موجبات و توجیهات مداخله کیفری در مواجه با اهانت به باورهای دینی را بیان می کند.

این کتاب با قیمت 8000 تومان در زمستان 1392 منتشرشده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.