×

در جلسه شورای اجرایی اسکودا تصویب شد؛ سوالات آزمون ورودی 88 و انتخاب اعضای هیات گزینش

در جلسه شورای اجرایی اسکودا تصویب شد؛ سوالات آزمون ورودی 88 و انتخاب اعضای هیات گزینش

در جلسه شورای اجرایی اسکودا تصویب شد؛ سوالات آزمون ورودی 88 و انتخاب اعضای هیات گزینش

در-جلسه-شورای-اجرایی-اسکودا-تصویب-شد؛-سوالات-آزمون-ورودی-88-و-انتخاب-اعضای-هیات-گزینش

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا)، روز پنجشنبه تشکیل شد و اعضای هیات گزینش آزمون وکالت 88 که به صورت سراسری برگزار می‌شود، انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا)، دستور جلسه این شورا که از ساعت 9 صبح تا 15 انجام شد به قرار زیر است:

بند 1 دستور جلسه: اخذ 4 درصد؛ حق بیمه از وکلا و درج موضوع در دستور همایش تبریز.

مقرر شد؛ اولا: موضوع در دستور همایش تبریز قرار گیرد. ثانیا: با صندوق حمایت هماهنگی شود که در اسرع وقت پیش نویس اصلاح ماده 14 را تهیه و در همایش تبریز عرضه کنند.

بند 2 دستور جلسه: تعیین هیات گزینش و طرح سوالات آزمون ورودی 88 و گزارش ثبت نام آزمون و هزینه‌های آن.

1- گزارش ثبت نام و مسائل مربوط به آن به عرض شورا رسید.

2- مقرر شد به سازمان سنجش اعلام شود: اولا؛ از صدور کارت ورود به جلسه برای کسانی که شرایط مندرج در آگهی آزمون ورودی را ندارند از جمله کسانی که از نظر نظام وظیفه یا مدارک تحصیلی وضعشان بر آگهی منطبق نیست، اکیدا خودداری کنند. ثانیا؛ ترتیبی بدهد که مدارک ماخوذه از داوطلبان هر کانون همراه با اعلام نتایج آزمون به کانون مربوط ارسال و تحویل شود.

3- اعضای هیات گزینش و طرح سوالات آزمون انتخاب شدند.
بند 3 دستور جلسه: نامه ریاست محترم دادگستری استان سمنان در مورد تشکیل کانون مستقل در آن استان.
گزارش نامه واصله از دادگستری استان سمنان مطرح و مقرر شد در موارد مشابه به این صورت اقدام شود که مقام استعلام کننده را اتحادیه به مکاتبه با کانون متبوع استان آماده برای تشکیل کانون جدید دلالت و ضمنا برای هر نوع همکاری اعلام آمادگی کند و تصریح نماید که وضعیت مشاوران قوه قضاییه با اعضای کانون‌ها متفاوت است.

بند 4 دستور جلسه: نامه آقای حمید فروحی در مورد اصلاح قانون حمایت از وکلا و کارگشایان.

نامه قرائت شد. پس از بررسی مقرر شد.

اولا؛ پیرو مکاتبات قبلی موضوع به صندوق حمایت اعلام و خواسته شود نسبت به پیش بینی راهکارهای قانونی در خصوص رفع این معضل اقدام نماید.

ثانیا؛ از صندوق حمایت خواسته شود گزارش و آماری در خصوص این‌که اگر قانون تغییر کند و وکلا بعد از بازنشستگی قادر به ادامه کار باشند تصویب شود، تبعات مالی این قضیه چه خواهد بود، جهت ارائه به هیات عمومی تدوین و ارائه نماید.

ثالثا؛ نسبت به اصلاح ماده 12 آیین نامه ماده 8 قانون تشکیل صندوق حمایت که به موجب آن عدم پرداخت آخرین قسط حق بیمه باعث سقوط کل حق بیمه شده می‌شود اقدام کنند بدیهی است در صورت عدم حل مشکل اخیر در مدت معقول هر ذی نفعی خواهد توانست ابطال این ماده را از دیوان عدالت تقاضا کند.

بند 5 دستور جلسه: گزارش خرید محل برای اتحادیه.

گزارش خرید محل برای اتحادیه به عرض شورا رسید و از همراهی کانون محترم مرکز جهت تامین هزینه به عنوان قرض الحسنه سپاسگزاری شد. محل خریداری شده به نشانی تهران – خیابان احمد قصیر (بخارست)، خیابان هفدهم (شفق)، پلاک 20 (پلاک قدیم24)، طبقه اول است.

بند 6 دستور جلسه:‌ گزارش چاپ تقویم اتحادیه.

گزارش چاپ تقویم به عرض شورا رسید و مقرر شد، تقویم‌ها در اسرع وقت و بر مبنای تعداد اعلامی کانون‌های محترم برای آنها ارسال شود.

بند 7 دستور جلسه: گزارش وضعیت شکایت اتحادیه در دیوان عدالت.

گزارش دو مورد اقدامات قانونی کانون‌ها نسبت به آیین نامه لایحه استقلال و تغییر نام مرکز مشاوران به عرض شورا رسید. ضمنا پاره‌ای اطلاعات جنبی نیز در اختیار شورا قرار گرفت. مقرر شد تدابیر لازم در خصوص پی گیری کار و ایجاد زمینه‌های مناسب برای جلوگیری از تکرار این گونه موارد اتخاذ شود.

بند 8 دستور جلسه: تعیین محورهای اصلی قطعنامه همایش.

پس از بحث و بررسی مقرر شد شورای اجرایی حسب مورد گزارشی از وقایع مهم مربوط به امر وکالت و قضا در فاصله دو همایش یا در مدت تصدی هیات رییسه تهیه و به هیات عمومی عرضه کند. چنانچه مواردی از این گزارش درخور صدور قطعنامه باشد به صورت قطعنامه تنظیم خواهد شد والا هیات عمومی مقید به صدور قطعنامه نخواهد بود. بدیهی است این گزارش یا قطعنامه متخذ از آن حسب مورد به طرق مقتضی منتشر خواهد شد.

بند 9 دستور جلسه: تهیه دستور جلسه همایش تبریز.

الف- انتخابات هیات رییسه اسکودا (نظر شورای اجرایی این است که کسانی که در دوره‌های پیش به عنوان رییس و نایب رییس دو بار متوالی تصدی داشته‌اند، نمی‌توانند مجددا نامزد ریاست یا نیابت ریاست باشند).

ب- گزارش بازرس محترم اسکودا.

پ- اصلاح ماده14 آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون صندوق حمایت و دریافت 4 درصد; از افراد ذی نفع.

ت- گزارش آزمون 88.

ث- گزارش وضعیت شکایت کانون‌ها در دیوان عدالت اداری.

ج- درج نام کانون‌های محترم زنجان و بوشهر در اساسنامه.

چ- گزارش خرید محل برای اسکودا.

ح- تصویب آیین کار اتحادیه (با قید اینکه فقط ایرادات و پیشنهادهای مشخص در هر ماده قابل طرح است و قرائت کل متن میسور نخواهد بود).

مقرر شد کانون‌های محترم حداکثر تا تاریخ دهم آبان ماه سال جاری ایرادات خود را نسبت به هر ماده مستدلا و کتبا به اتحادیه اعلام فرمایند. این موارد جهت کلیه کانون‌ها ارسال خواهد شد و در همایش صرفا موادی که در مورد آنها ایرادی مطرح شده باشد، در هیات عمومی مطرح و مواد دیگر تصویب شده تلقی خواهد شد.

خ- اتخاذ تصمیم راجع به افرادی که در 'حالت اشتغال' قرار دادند با توجه به تفاوت‌های حالت اشتغال با بازنشستگی و مصوبه همایش آبان 1384 تهران – بند 7.

د- تجدیدنظر در نصاب دعاوی مالی که در صلاحیت کارآموزان است.

بند 10 دستو جلسه: بیمه شرکت کنندگان در همایش‌ها: مقرر شد موضوع بیمه شرکت کنندگان در همایش‌های اتحادیه در قبال حوادث، بیماری و فوت بررسی و در صورت مناسب بودن حق بیمه نسبت به این امر اقدام شود.

بند 11 دستور جلسه:‌ تشکیل بانک اطلاعاتی وکلا:

مقرر شد بانک اطلاعاتی وکلا تشکیل و کار از نظر تحصیل اطلاعات لازم از کانون‌های محترم پی گیری شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.