×

برنامه‌ها و سیاست‌های شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی

برنامه‌ها و سیاست‌های شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی

برنامه‌ها و سیاست‌های شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی

برنامه‌ها-و-سیاست‌های-شورای-پیشگیری-از-تخریب-و-تصرف-اراضی

دادستان عمومی و انقلاب شیراز، برنامه‌ها و سیاست‌های شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی القاصی‌مهر در چهارمین نشست شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی استان فارس با مروری بر مصوبات گذشته این شورا ضمن برشمردن نقاط ضعف و قوت آنها مهم‌ترین چالش‌های پیش رو را تخریب و تصرف منابع ملی و اراضی مسکن و شهرسازی در استان، تغییر وسیع کاربردی اراضی، تخریب باغات، موقوفه‌خواری و جعل اسناد رسمی مربوط به اراضی عنوان کرد.

وی گفت: فقدان سیاست‌های منسجم در ادارات و نهادهای متولی امر زمین در استان، نبود بانک اطلاعاتی جامع و نبود پلیس تخصصی زمین و جنگل، عمده‌ترین مشکلات موجود است که با تقویت پرسنل حفاظت از اراضی، ایجاد پایگاه جامع اطلاعاتی در خصوص اراضی، حضور و نقش پررنگ‌تر صدا و سیمای مرکز استان در زمینه پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و آگاهی بیشتر مردم در این خصوص می‌توان زمینه سوءاستفاده از اراضی را کاهش داد.

دادستان شیراز همچنین خواستار بازدید فصلی کارگروه‌های پیشگیری از تخریب و تصرف شورا از اراضی مهم استان شد تا اعضا به صورت میدانی و از نزدیک مشکلات موجود را بررسی و رفع کنند.

به گزارش ایسنا، در این نشست مقرر شد کلیه روسا و دادستان‌های شهرستان‌ها احکام صادره اعم از حقوقی و کیفری در خصوص اراضی ملی، منابع طبیعی و املاک دولت را به دبیرخانه شورای پیشگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی استان فارس ارسال کنند تا دبیرخانه شورا مفاد و موضوع حکم را بررسی کند.
همچنین با توجه به در معرض خطر بودن بعضی از اراضی ملی و منابع طبیعی و املاک دولتی مقرر شد که منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها نسبت به شناسنامه‌دار کردن این اراضی و املاک اقدام کنند و حتی‌الامکان با تهیه برنامه نرم‌افزاری اقدامات پیشگیرانه معمول و نتیجه به دبیرخانه شورا منعکس شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.