×

افزایش آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز

افزایش آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز

در نه ماهه سال جاری 410 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که تعداد متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز 394 نفر بود، 4 1 درصد افزایش یافته است

افزایش-آمار-مرگ-ناشی-از-مسمومیت-با-گاز

در نه ماهه سال جاری 410 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که تعداد متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز 394 نفر بود، 4.1 درصد افزایش یافته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در نه ماهه سال جاری 410 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد 283 نفر مرد و 127 نفر دیگر زن بودند، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تعداد متوفیان ناشی از گازگرفتگی در کشور 394 نفر شامل 288 مرد و 106 زن بود.

در این مدت استان‌های تهران با 83 مورد، البرز با 30 مورد و ‌اصفهان با 28 مورد بیشترین و استان های ایلام و گیلان با یک مورد، خراسان جنوبی، قم، هرمزگان و یزد با دو مورد، چهار محال و بختیاری با سه مورد و سیستان و بلوچستان با چهار مورد کمترین آمار مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را داشته‌اند. همچنین در این مدت استان بوشهر هیچ گزارشی مبنی بر مرگ ناشی از گازگرفتگی نداشته‌است.

بر اساس این گزارش در نه ماهه امسال بیشترین کاهش مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن با 41.4 درصد در مرداد ماه و بیشترین افزایش با 42.9 درصد در شهریور و مهر ثبت شده‌است. گفتنی است در آذر ماه امسال نیز 123 نفر به دلیل مسمومیت با گاز در کشور جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12.8 درصد بیشتر شده‌است.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.