×

لایحه قانون سلامت روان پس از 4 سال به مجلس رفت

لایحه قانون سلامت روان پس از 4 سال به مجلس رفت

مدیرکل سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت از تدوین و تکمیل پیش نویس قانون سلامت روان در اداره حقوقی این وزارتخانه خبر داد و گفت رایزنی لازم صورت گرفته و این پیش نویس به مجلس رفته است

لایحه-قانون-سلامت-روان-پس-از-4-سال-به-مجلس-رفت وکیل 

مدیرکل سلامت روان و اعتیاد وزارت بهداشت گفت:وزارت بهداشت کار خود را انجام داده است و رایزنی لازم صورت گرفته و این پیش نویس به مجلس رفته است.

حاجبی با اشاره به اینکه تأخیر در ارائه این پیش نویس به دلیل بازنگری در بحث‌های کارشناسی و ایرادات حقوقی آن بوده تصریح کرد: پیش نویس قانون سلامت روان از دایره حقوقی وزارت بهداشت خارج شده و از نظر ما کار تمام شده اما اینکه چه زمانی در مجلس بررسی شود مشخص نیست.

بنا بر این گزارش، پیش نویس تهیه شده برای قانون بهداشت روان حدود 4 سال پیش توسط وزارت بهداشت و با کمک اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی و انجمن‌های علمی مرتبط با سلامت روان تهیه و برای بخش حقوقی وزارت بهداشت ارسال شد و تا این لحظه منتظر ارائه به مجلس بوده است.

در این پیش‌نویس به طور کلی به رعایت حقوق بیماران تأکید شده است تا حقی از این بیماران ضایع نشود.همچنین موارد بستری اجباری با در نظر گرفتن حقوق بیماران از دیگر قوانین جدید این پیش نویس است.

بحث سرپرستی بیماران روانپزشکی و تخصیص بخش‌های روانپزشکی مخصوص بیماران روانی مجرم نیز در این پیش‌نویس آمده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.