×

دستورالعمل اجرایی ماده 11 آیین نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک های صنعتی

دستورالعمل اجرایی ماده 11 آیین نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک های صنعتی

هیأت وزیران در جلسه مورخ 22 10 1392 بنا به پیشنهاد شماره 37148 60 مورخ 30 1 1391 وزارت صنعت، معدن و تجارت و در اجرای تبصره ماده (11) آئین‌نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی، موضوع تصویب‌نامه شماره 181411 ت44364ک مورخ 19 9 1390، دستورالعمل اجرایی ماده یادشده را به شرح زیر تصویب نمود

دستورالعمل-اجرایی-ماده-11-آیین-نامه-اجرایی-قانون-نحوه-واگذاری-مالکیت-و-اداره-امور-شهرک-های-صنعتی وکیل 

شماره171017/ت48166هـ                                                          13/11/1392

وزارت صنعت، معدن و تجارت

هیأت وزیران در جلسه مورخ 22/10/1392 بنا به پیشنهاد شماره 37148/60 مورخ 30/1/1391 وزارت صنعت، معدن و تجارت و در اجرای تبصره ماده (11) آئین‌نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی، موضوع تصویب‌نامه شماره 181411/ت44364ک مورخ 19/9/1390، دستورالعمل اجرایی ماده یادشده را به شرح زیر تصویب نمود:

دستورالعمل اجرایی ماده (11) آئین‌نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت  و اداره امور شهرک‌های صنعتی

ماده1ـ در این دستورالعمل، اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف ـ قانـون: قانون نحـوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنـعتی ـ مصوب1387ـ

ب ـ آئین‌نامه: آئین‌نامه اجرایی قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی

پ ـ شرکت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان

ت ـ شهرک و ناحیه صنعتی: شهرک‌ها و نواحی صنعتی موضوع ماده (1) قانون

ث ـ شرکت خدماتی: شرکت موضوع ماده (5) قانون

ج ـ طرح: تأسیسات و دارایی‌های ایجادشده از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شرکت (وجوه دریافتی دولت اعم از استانی، ملی و غیره) جهت احداث قسمت‌های مشترک و مشاعات شهرک یا ناحیه صنعتی

چ ـ دارایی‌های ایجادشده از محل طرح:

1ـ چاه آب، پمپ آب و شبکه‌های آبرسانی و توزیع آب، منبع آب، شبکه گازرسانی، شبکه مخابرات، شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه‌خانه فاضلاب، شبکه برق‌رسانی، شبکه روشنایی و حق‌الامتیازهای مربوط، سردر ورودی، اتاق نگهبانی، ساختمان و ماشین‌آلات آتش‌نشانی، ایستگاه‌های پمپاژ آب و فاضلاب، ساختمان‌های اداری و جنبی حسب مورد، موضوع بندهای (ب) و (پ) ماده (2) آئین‌نامه.

2ـ فضای سبز، شبکه معابر، راه‌های دسترسی و متعلقات آنها، محل دفن و تخلیه زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و تأسیسات قیدشده در ردیف (1) این بند، موضوع بندهای (الف)، (ت) و (ث) ماده (2) آئین‌نامه.

ح ـ تحویل و انتقال: واگذاری اداره امور شهرک یا ناحیه صنعتی شامل راهبری، حفظ و نگهداری، سرویس، حفاظت فیزیکی، تعمیرات، بازسازی و نوسازی زیرساختهای موجود اعم از تأسیسات مکانیکی و برقی، ساختمانهای اصلی و جنبی و تأسیسات ارتباطی موجود بین آنها و غیره در قسمت‌های مشترک و همچنین نظارت فنی مستمر در امر راهبردی و دقت در فعالیت مداوم تأسیسات مذکور و هرگونه زیرساخت ایجادشده یا ماشین‌آلات تأسیساتی و الکتریکی که در آینده به مجموعه مربوط اضافه شود.

ماده2ـ دارایی‌های ایجادشده از محل طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، پس از تکمیل یا خاتمه انجام طرح و در اجرای مفاد ماده (11) آئین‌نامه و با رعایت مواد (4) و (5) قانون از حساب‌های طرح خارج و در حساب انتظامی حساب‌های داخلی شرکت منظور می‌گردد و متقابلاً دارایی‌های مذکور به قیمت دفتری در دفاتر شرکت مادرتخصصی مربوط در حساب دارایی‌ها ثبت و معادل مبالغ مربوط سرمایه دولت در شرکت مادرتخصصی یادشده اضافه می‌شود.

ماده3ـ دارایی‌های ایجادشده از محل طرح مانند سایر دارایی‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی پس از تکمیل با توجه به ماده (10) آئین‌نامه طی صورتجلسه‌ای مستند به صورتجلسات هیأت مدیره شرکت‌های تحویل‌دهنده و تحویل‌گیرنده جهت اداره امور به شرکت خدماتی تحویل می‌گردد.

ماده4ـ وظایف و تعهدات شرکت عبارتند از:

1ـ تهیه و تحویل یک نسخه از آلبوم نقشه‌ها و صورتجلسات موجود عملیات اجرایی در قسمت‌های مشترک، در قالب فایل الکترونیکی و به صورت pdf به مدیرعامل شرکت خدماتی.

2ـ تحویل کلیه زیرساخت‌های موجود قسمت‌های مشترک شهرک یا ناحیه صنعتی و ساختمان‌های جنبی طی صورتجلسات جداگانه.

3ـ معرفی واحدهای صنعتی و طرفهای قرارداد جدید متقاضی دریافت انشعاب به شرکت خدماتی جهت وصل انشعاب موردنیاز.

ماده5 ـ وظایف و تعهدات شرکت خدماتی در برابر امکانات زیربنایی، تأسیسات و تجهیزات (الکتریکی، مکانیکی) و ساختمان‌های جنبی شهرک یا ناحیه صنعتی موجود در قسمت‌های مشترک که به موجب این دستورالعمل به شرکت خدماتی تحویل شده است، عبارتند از:

1ـ اداره و نگهداری آنها مطابق با قانون و آئین‌نامه و اساسنامه نمونه به شرح زیر:

الف ـ نظارت بر کیفیت ایمنی تأسیسات و کنترل آنها.

ب ـ حفظ، نگهداری و راهبری تأسیسات و تجهیزات مربوط به خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع فاضلاب، ایستگاههای پمپاژ، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب، مخازن زمینی و هوایی، ایستگاههای پمپاژ آب و چاه‌های آب، همچنین خطوط انتقال گاز، شبکه‌های توزیع گاز و ایستگاههای گاز.

پ ـ حفظ، نگهداری و راهبری تأسیسات و تجهیزات و ساختمان‌های جنبی اعم از تأسیسات آب، برق، گاز، سیستم‌های گرمایش و سرمایش، تجهیزات فنی و اداری، وسایل حمل و نقل عمومی و خدمات‌رسانی.

ت ـ حفظ، نگهداری و راهبری تأسیسات و تجهیزات و ساختمان‌های جنبی مربوط به تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی، ایستگاه‌های کلرزنی و کنترل مرکزی و کنترل پسابهای خروجی و مـدیریت امور پسمـاندهای صنعتی مطابق استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست.

ث ـ حفظ، نگهداری و راهبری تأسیسات و تجهیزات مربوط به فضاهای سبز شامل شبکه آبیاری قطره‌ای و تأسیسات جنبی و غیره.

ج ـ حفظ، نگهداری و راهبری ماشین‌آلات مربوط به آتش‌نشانی، بهداری، آبیاری فضای سبز و غیره.

چ ـ تأمین ابزارآلات، تجهیزات، ملزومات و نیروی انسانی متخصص جهت امور مدیریتی و خدمات‌رسانی.

2ـ ارایه گزارش ماهیانه عملکرد به بازرس شرکت خدماتی.

3ـ تهیه و ارایه برنامه زمان‌بندی سرویس کامل تجهیزات طبق دستورالعمل کارخانه‌های سازنده و استانداردهای مورد قبول به صورت روزانه، هفتگی و سالیانه.

4ـ تأمین منابع مالی لازم.

5 ـ کنترل و آماده بکار داشتن تجهیزات و تأسیسات مربوط به صورت شبانه‌روزی و انجام تعمیرات ضروری در سریع‌ترین زمان.

ماده6 ـ واگـذاری اراضی باقیمانده قابل واگذاری کمـاکان با رعایت ضوابط و معیارهای استقرار واحـدها و فعالیتهای صنعتـی و تولیدی موضوع تصویب‌نامه شماره 78946/ت39127هـ مورخ 15/4/1390 و اصلاحات بعدی آن و سایر مقررات مربوط به عهده شرکت می‌باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

منبع : روزنامه رسمی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.