×

شرایط تاسیس داروخانه

شرایط تاسیس داروخانه

داروخانه موسسه‌ای پزشکی است که با اخذ مجوز از کمیسیون قانونی‌، تاسیس و با داشتن مسئول فنی واجد شرایط به ارایه خدمات دارویی و عرضه دارو، شیر خشک و مکمل‌های غذایی رژیمی، غذاهای کمکی شیرخواران، لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی مجاز اقدام می‌کند

شرایط-تاسیس-داروخانه وکیل 

داروخانه موسسه‌ای پزشکی است که با اخذ مجوز از کمیسیون قانونی‌، تاسیس و با داشتن مسئول فنی واجد شرایط به ارایه خدمات دارویی و عرضه دارو، شیر خشک و مکمل‌های غذایی رژیمی، غذاهای کمکی شیرخواران، لوازم مصرفی پزشکی و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی و ملزومات دارویی مجاز اقدام می‌کند.

هر شخص حقیقی در صورت نداشتن مجوز و پروانه تاسیس داروخانه و سایر موسسات و مراکز پزشکی با احراز شرایط صلاحیت موسس می‌تواند یک مجوز و پروانه تاسیس داروخانه مطابق ضوابط اخذ کند. شرایط لازم برای بررسی صلاحیت موسس عبارتند از: 1- تابعیت ایران 2- متدین به یکی از ادیان رسمی مندرج در قانون اساسی 3- ارایه برگ پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت از خدمت یا گواهی اشتغال کادر نیروهای مسلح 4 - داشتن شرایط حرفه‌ای و اولویت لازم طبق ضوابط 5- ارایه مدارک لازم طبق ضوابط مربوط 6- ارایه گواهی عدم سوء‌پیشینه و عدم اعتیاد.

گفتنی است که نظارت بر عملکرد داروخانه‌ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی مربوط است. دانشگاه‌ها می‌توانند بخشی از وظایف اجرایی خود را درباره امور داروخانه‌ها مطابق ضوابط تعیین‌شده به سازمان‌های صنفی مردم نهاد مرتبط واگذار کنند. در خصوص تبلیغ در داروخانه‌ها باید گفت که تابلو و سر در و نامگذاری داروخانه فقط باید به نام موسس و فاقد علایم تبلیغاتی باشد. محل خاصی در داروخانه برای اطلاع‌رسانی و نصب پوسترهای تبلیغاتی برای همه اقلام مجاز مشخص می‌شود و هرگونه تبلیغ با مجوز کمیسیون تبلیغ سازمان نظام پزشکی و رعایت مقررات مربوطه به تبلیغات پزشکی، دارویی، آرایشی، بهداشتی، خوردنی و آشامیدنی مجاز است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.