×

در صورت تایید شورای نگهبان سربازی 2 تا 12 ماه کم می شود

در صورت تایید شورای نگهبان سربازی 2 تا 12 ماه کم می شود

در صورت تایید شورای نگهبان سربازی 2 تا 12 ماه کم می شود

در-صورت-تایید-شورای-نگهبان-سربازی-2-تا-12-ماه-کم-می-شود وکیل 

روزنامه ایران - شماره 4336 - 21/7/88

گروه حوادث ـ رئیس سازمان وظیفه عمومی کشور آخرین مراحل طرح کاهش خدمت سربازی را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار ما، سردار محمدجواد زاده کمند با اعلام این خبر افزود: طرح کاهش خدمت سربازی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و با تایید شورای نگهبان، پس از ابلاغ به ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی می شود. بر اساس طرح جدید، خدمت سربازی 24 ماه خواهد بود و خدمت مشمولان دیپلم 2 ماه، فوق دیپلم 4 ماه، کارشناسی 6 ماه، کارشناسی ارشد 8 ماه، دکترا 10 ماه و دکترای تخصصی 12 ماه کاهش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: بر اساس مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح، مدت سربازی مشمولان پژوهشگر دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکترا که قبل از ورود به خدمت سربازی یا بعد از آن، طرح های تخصصی را در نیروهای مسلح اجرا کنند به موجب قانون، از 2 تا 12 ماه کاهش می یابد.
وی درباره برخورد قانونی با مشمولانی که با تمارض قصد دریافت کارت معافیت از خدمت سربازی را دارند، گفت: شورای پزشکان سازمان نظام وظیفه عمومی بر اساس آئین نامه، بیماری های مشمول معافیت را مشخص کرده که ملاک کار شوراهای پزشکی سراسر کشور نیز همین آئین نامه است. بنابراین با آزمایش های تخصصی در بیمارستان های معین و شوراهای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی، ضریب سوء استفاده افراد بسیار اندک خواهد بود.

وی گفت: برای اینکه موضوع سوء استفاده افراد را به حداقل برسانیم، آموزش هایی به کارکنان ارائه شده است تا شناسایی مدارک جعلی به سادگی صورت بگیرد و همچنین حراست های بیمارستان های معین نیز در این زمینه همکاری لازم را دارند. رئیس سازمان وظیفه عمومی در عین حال تاکید کرد: طبق ماده 43 سازمان نظام وظیفه عمومی، شورای عالی بررسی سازمان اختیار دارد هر زمان که احساس کند می تواند پرونده مشمولان را بررسی کند و در صورت احراز تقلب اقدامات قانونی را انجام دهد.

وی درباره قانون اعطای معافیت پزشکی برای مشمولان دارای بیماری چشمی نیز گفت: هم اکنون بر اساس قانون، نمره چشم مشمولان دیپلم باید بالای 8 و نمره چشم مشمولان لیسانس و بالاتر نیز باید بالای 10 باشد. با این وجود، آئین نامه جدیدی در حال تصویب است که به موجب آن نمره چشم مشمولان مقاطع مختلف تحصیلی یکسان خواهد شد. وی افزود: بر اساس این آئین نامه، برخی بیماری ها که در گذشته معافیت افراد را به دنبال داشت، اکنون به دلیل فراهم شدن امکان درمان، از فهرست بیماری های مشمول صدور معافیت حذف و برخی بیماری های صعب العلاج که به نوعی در جامعه شیوع پیدا کرده به این فهرست افزوده خواهد شد.

سردار زاده کمند درباره مشکلات اداری مشمولان وظیفه مقیم خارج از کشور نیز گفت: با هماهنگی وزارت امورخارجه بزودی در 8 کشور پزشکان معین معرفی و مشکل این دسته از هموطنان نیز برطرف خواهد شد. وی درباره توزیع خدمت سربازان در کشور نیز گفت: بنابر این است که مشمولان در شهر خود و یا شهر همجوار خدمت سربازی را سپری کنند و در صورت نیاز نیروهای مسلح در شهرهای دیگر خدمت نمایند.


زاده کمند همچنین از ابطال چهار هزار و 300 معافیت سربازی به خاطر جعل و فریب متقاضیان خبر داد.
   

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.