×

مدیریت زمان، راهکار حضور زنان در جامعه و خانواده

مدیریت زمان، راهکار حضور زنان در جامعه و خانواده

امروزه حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و فعالیت آنها در جامعه به دلیل مشغله و طولانی بودن ساعت کار بعضاً ممکن است موجب مشکلاتی در خانواده شود

مدیریت-زمان،-راهکار-حضور-زنان-در-جامعه-و-خانواده

امروزه حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی و فعالیت آنها در جامعه به دلیل مشغله و طولانی بودن ساعت کار بعضاً ممکن است موجب مشکلاتی در خانواده شود.

 مهرنوش اشکانی کارشناس عمومی و خانواده گفت: در جامعه امروزی ما، زنان بیشتر نسبت به مردان دچار مشکل در خانواده می‌شوند. زنان به دلیل وظفه شغلی‌شان و هم وظیفه حساس و سنگین مادری و همسری درخانواده خود با مشکلات و سختی‌های بیشتری همراه هستند و قطعاً با مدیریت زمانی مناسب و استفاد بهینه از وقت خود می‌توانند به هر دوی آنها رسیدگی کنند.

این کارشناس ادامه داد: اگر در زندگی تقسیم کار صورت نگیرد و کارها فقط بر دوش یک نفر که مادر خانواده است باشد بدون شک آن فرد با مشکل در زندگی شخصی مواجه می‌شود.

وی اظهار داشت: حتماً با تقسیم کار در منزل و همکاری فرزندان و به خصوص همسر در خانواده می‌توان مسئولیت‌ها را کم کرد که نیاز به درک متقابل زوجین از یکدیگر است.

وی ادامه داد: زن شاغل در خانواده باید وقت خود را طوری تنظیم کند که حداکثر زمانی که در منزل است چه بعد از ساعتهای کاری روزانه خود و چه در روزهای تعطیل به فرزندان خود بیشترین رسیدگی را کند و درواقع ساعتهایی که در بیرون از منزل بود را نیز جبران کند.

وی افزود: چه بسا فرزندان مشکلاتی را داشته باشند که بی‌توجهی به آنها می‌تواند تأثیرات مخربی را داشته باشد و بعضاً زنان شاغلی را شاهدیم که به دلیل عدم برنامه‌ریزی صحیح و توجه نمودن بیش از حد به شغلشان ودرنتیجه خستگی بعد از ساعت کاری از فرزندان غافل شده و موجب آسیبهایی از جمله کمبود عاطفی می شوند.

اشکانی ادامه داد: زن در خانواده باید جبران نبود پدر در ساعت کاری وی را نیز انجام دهد که این امر موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت او می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راهکار موضوع این است که خانمهای شاغل سعی کنند تا جایی که ممکن است به مشاغل تمام وقت مشغول نشوند و بهتر است زمان کاری آنان نیمه وقت باشد، تا ساعتهای روزانه بیشتری را در خانواده و بین فرزندان باشند و یا در روزهای هفته بتوانند روزهای بیشتری را در کنار خانواده باشند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.