×

رد صلاحیت 29 تن از نامزدهای انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

رد صلاحیت 29 تن از نامزدهای انتخابات هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

یک وکیل دادگستری تاکید کرد بهمن‌ماه امسال مصادف بود با تایید صلاحیت‌ها که متاسفانه 29 تن از نامزدهای بیست و هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ردصلاحیت شدند

رد-صلاحیت-29-تن-از-نامزدهای-انتخابات-هیات-مدیره-کانون-وکلای-دادگستری-مرکز


یک وکیل دادگستری تاکید کرد: بهمن‌ماه امسال مصادف بود با تایید صلاحیت‌ها که متاسفانه 29 تن از نامزدهای بیست و هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز ردصلاحیت شدند.

 حسین ساعتچی در نشست بررسی لایحه جدید وکالت پیشنهادی قوه‌قضاییه که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد، گفت: لحظاتی پیش اسامی واجدان شرایط برای انتخابات هیئت مدیره کانون مرکز اعلام شده‌اند و 29 نفر از همکاران ما از جمله آقای «عباس کریمی» ردصلاحیت شدند.

وی افزود: اکنون کسانی درباره عضویت در هیئت مدیره کانون مرکز تصمیم‌گیری می‌کنند که خارج از جامعه وکلا هستند.

این وکیل دادگستری با اشاره به لایحه جدید وکالت، گفت: موادی در این لایحه آمده است که استقلال را از کانون‌ها می‌گیرد و اکنون ما وکلا باید دغدغه اصلی‌مان این لایحه باشد.

در ادامه این نشست عباس کریمی با انتقاد از ردصلاحیت خود در انتخابات هیئت مدیره کانون مرکز، گفت: اگر ردصلاحیت بنده به خاطر اعتراضم به شنود تلفنی و فیلمبرداری‌هایی است که در کانون مرکز صورت می‌گیرد باز هم اعتراض می‌کنم.

وی افزود: اکنون وکلا و قضات باید استقلال حرفه‌ای داشته باشند و استقلال آنها تامین شود. متاسفانه عمده مشکلات وکلای ما مجموعه داخلی کانون مرکز است و اکنون وکلا و تشکل‌های وکلا با هم فاصله دارند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم دست‌های ناپاک حرفه وکالت را آلوده کند و باید عهد ببندیم تا اختلافات را کنار بگذاریم زیرا اکنون زمان اتحاد است.

این وکیل دادگستری درباره ردصلاحیت خود در انتخابات هیئت مدیره کانون مرکز، گفت: بنده نامه‌ای را بابت اعتراض نسبت به ردصلاحیتم نمی‌نویسم اما همین امشب نامه‌ای را خطاب به رییس قوه‌قضاییه می‌نویسم و از ایشان درخواست می‌کنم که مطرح کنند چرا بنده در این انتخابات ردصلاحیت شدم.

در ادامه این نشست غلام‌نبی فیضی‌چکاب طی سخنانی گفت: جامعه وکالت ما مطالباتی را مطرح می‌کند که در شان آنها نیست. همچنین بی‌تفاوتی قشر وکلا به مسائل‌شان باعث شده که سطح مشکلات آنها پایین بیاید.

وی با اشاره به اینکه بهتر است به جای ستیزه‌جویی، مسائل‌مان را از طریق حوصله، تحمل و خردورزی حل کنیم، گفت: حوصله و تحمل در قوانین و مقررات موثرتر و کارسازتر برای حل مسائل است.

این وکیل دادگستری با اشاره به لایحه جامع وکالت، گفت: در تماسی که روزگذشته با آقای میرکوهی (مشاور وزیر دادگستری) داشتم، آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت را از وی جویا شدم و وی مطرح کرد که آخرین نظرات درباره لایحه‌ای که قبلا قوه‌قضاییه به دولت ارسال کرده بود و نیز لایحه‌ای که دولت اکنون تهیه کرده، از دولت و قوه قضاییه اخذ شده و مجموعا به دستگاه قضایی ارسال شده است و احتمالا آخرین ملاحظه را فردا ریاست قوه‌قضاییه روی لایحه خواهد داشت.

فیضی‌چکاب تاکید کرد: زیبنده دولت و قوه‌قضاییه نیست که قشر اصلی لایحه جامع وکالت را که وکلا هستند، فراموش کنند.

وی مجددا تاکید کرد که آقای میرکوهی اعلام کرده مطالبات وکلا را حتما استخراج می‌کنند و حتی از ما در کمیسیون‌های دولت و مجلس دعوت خواهند کرد.

این وکیل دادگستری گفت: ما نباید فرصت را از دست دهیم و لایحه هر چه هست ذائقه رفتار ماست و پس از این باید این لایحه را تغییر دهیم و با هم مشارکت کنیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.