×

ستاد دیه کشور اعلام کرد محکومین تصادفات غیرعمدی در اولویت اول پرداخت دیه هستند

ستاد دیه کشور اعلام کرد محکومین تصادفات غیرعمدی در اولویت اول پرداخت دیه هستند

ستاد دیه کشور اعلام کرد محکومین تصادفات غیرعمدی در اولویت اول پرداخت دیه هستند

ستاد-دیه-کشور-اعلام-کرد-محکومین-تصادفات-غیرعمدی-در-اولویت-اول-پرداخت-دیه-هستند

قائم مقام ستاد دیه کشور گفت: اهتمام ستاد دیه کشور در اولویت اول پرداخت دیه محکومین تصادفات غیرعمدی است و در مرحله دوم سایر محکومیت‌های مالی.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) جعفر قلی در جلسه ستاد دیه استان آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت 32 ستاد دیه در کل کشور اظهار کرد: با توجه به آمار بالای زندانیان محکومیت‌های مالی نیاز به پیشگیری از طریق آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی است.
وی گفت: ستاد دیه استان آذربایجان شرقی در بین سایر ستادهای دیه کشور جزء برترین ستادهای دیه از حیث فعالیت مطلوب است که این امر در پرتو توجهات ائمه اطهار خیرین و اعضای ستاد دیه استان حاصل شده است.

وی اظهار کرد: علی‌رغم فعالیت مستمر ستاد دیه کشور متاسفانه حدود 62000 زندانی محکومیت‌های مالی و دیه در سراسر کشور داریم که همت خیرین در این راستا راهگشا خواهد بود.
قائم مقام ستاد دیه کشور افزود: اولویت اول ستاد دیه پرداخت دیه زندانیان محکوم به دیه در تصادفات غیرعمدی است و در مرحله دوم سایر محکومیت‌های مالی؛(چک و سفته بلامحل، مهریه، بدهی ها، ...).

قائم مقام ستاد دیه کشور افزود: در پرداخت تسهیلات بانکی به محکومین پرداخت دیه طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با برخی از بانک‌های عامل مشکلی نداریم.
وی هم‌چنین گفت: با توجه به آمار بالای زندانیان محکومیت‌های مالی (صدور چک و سفته بلامحل ، مهریه و . . . ) ، باید پیشگیری از بروز جرائم مالی را از طریق آگاه‌سازی و اصلاح قوانین فرهنگ‌سازی کنیم.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شریفی رییس هیات امنای ستاد دیه استان تلاش و خدمات خداپسندانه اعضای ستاد دیه استان را مرضی رضای الهی یاد کرد.

وی کمک‌های ستاد دیه را صرفا محدود به پرداخت دیه به محکومین تصادفات غیرعمد ندانست و افزود: در بیشتر موارد پرداخت دیه علاوه بر آزادی محکومین باعث تشفی خاطر و جبران خسارت‌های مادی و معنوی حادثه‌دیدگان نیز می‌شود که جبران و کاستن آلام هر دو طرف حادثه دیده در تصادفات غیرعمد از خدمات خداپسندانه ستاد دیه است.

حجت الاسلام کریمی مدیر عامل ستاد دیه استان نیز در این جلسه گفت: به حول قوه الهی و با مساعدت‌های خیرین استان و کمک‌های ستاد دیه کشور، تعداد زندانیان محکوم به پرداخت دیه در تصادفات غیرعمد استان را به صفر رسانده‌ایم و با توجه به این‌که فعلا در زندان تبریز 81 نفر به علت محکومیت‌های مالی (صدور چک و سفته بلامحل ، مهریه و . . . ) در زندان به سر می‌برند، جهت آزادی این تعداد زندانی نیاز به همیاری و مساعدت خیرین استان می‌باشد.
وی ادامه داد: طی سال گذشته 15 میلیارد ریال به صورت بلاعوض جهت آزادی محکومین به پرداخت دیه در تصادفات غیرعمدی به حادثه دیدگان یا اولیاء آن‌ها پرداخت شده و جهت آزادی محکومین مالی زندانی در استان نیاز به تامین سه میلیارد و هفت صد هزار تومان از طریق خیرین استان می‌باشد.

نویسنده:جعفر قلی     
              

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.