×

جایگزین شدن مجازات های تتمیمی برای مجرمان جرایم اخلاقی

جایگزین شدن مجازات های تتمیمی برای مجرمان جرایم اخلاقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس از اجرای طرح جایگزین شدن مجازات‌های تتمیمی برای مجرمان جرایم اخلاقی و عفت عمومی در سال آینده خبر داد

جایگزین-شدن-مجازات-های-تتمیمی-برای-مجرمان-جرایم-اخلاقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس از اجرای طرح جایگزین شدن مجازات‌های تتمیمی برای مجرمان جرایم اخلاقی و عفت عمومی در سال آینده خبر داد.

احمد رحمانیان  اظهار کرد: با توجه به اینکه به طور معمول این‌گونه جرایم از سوی جوانان انجام می‌شود در حال تدوین طرحی برای تعلیق مجازات‌های حبس، شلاق و جزای نقدی و جایگزین کردن مجازات‌های تتمیمی به جای آنها هستیم.

وی با بیان اینکه مراحل بررسی و تهیه این طرح انجام شده از اجرای آن در ماه جاری خبر داد و گفت: بخش تکمیلی این طرح در سال 93 دنبال خواهد شد. وی یادآور شد: مجازات‌های تتمینی می‌تواند در قالب شرکت این دسته از مجرمان در کلاس‌های آموزشی به شکل کارگاه باشد.

این مقام مسئول در استان فارس درباره دیگر برنامه‌های این معاونت در سال آینده نیز تصریح کرد: در حوزه پیشگیری‌های رشدمدار در حال تدوین برنامه‌هایی برای گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان با همکاری دستگاه‌های مرتبط با این موضوع هستیم. رحمانیان ادامه‌داد: فعالیت در بخش پیشگیری‌های اجتماعی به ویژه در بحث خانواده و ارایه مشاوره به آنان نیز در سال آینده به صورت جدی‌تر در قالب برگزاری کارگاهی با عنوان اطلاع‌رسانی قبل از ازدواج ارائه خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس برنامه‌ریزی برای ناامن‌سازی محیط برای مجرمان، سلب ابزار و فرصت‌های ارتکاب جرم و افزایش هزینه‌های آن را از دیگر اقدام‌های این معاونت برای سال 93 عنوان کرد.

گسترش ارایه مشاوره در دادگاه‌ها

وی درباره مهمترین فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این نهاد در چند ماه گذشته هم اظهار کرد: گسترش طرح مشاوره در دادگاه‌های خانواده به شهرستان‌های بزرگ استان فارس با هماهنگی واحدها‌ی مشاوره دولتی و غیردولتی و بهره‌مندی از ظرفیت مشاوره این استان از جمله اقدام‌های این معاونت در طول سال جاری به شمار می‌آید.

رحمانیان گسترش طرح نگهبان محله در مناطق جرم‌خیز استان به ویژه در شهر شیراز را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده عنوان کرد و افزود: این طرح اولین بار از سوی این معاونت به صورت هدفمند و منظم با همکاری شهرداری شیراز، نیروی انتظامی، موسسه‌های خدماتی و حفاظتی و یاوران شورا همچنین با مشارکت مردم در محله‌های ذکر شده اجرا شد. اجرای آزمایشی این طرح نشان داد جرم به شکل قابل توجهی در آن منطقه کاهش یافته است و می‌توان اجرای طرح را به سایر شهرستان‌های موردنظر تعمیم داده شود

منبع : حقوقی و امور مجلس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.