×

نظر آیت الله سیستانی درباره نمایش چهره امامان

نظر آیت الله سیستانی درباره نمایش چهره امامان

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در پاسخ به سئوالی در مورد به تصویر کشیدن ائمه و پیامبران گفت اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند مانعی ندارد

نظر-آیت-الله-سیستانی-درباره-نمایش-چهره-امامان وکیل 

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در پاسخ به سئوالی در مورد به تصویر کشیدن ائمه و پیامبران گفت: اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند مانعی ندارد.

سایت خبری تیک در ادامه نوشت: ایشان در پاسخ به این سئوال که آیا بازیگران می توانند در نمایش در نقش شخصیت‌های مقدسی همچون حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) بازی کنند ؟ گفتند: اگر مشتمل بر هتک یا محرّمی دیگر باشد جائز نیست .

آیت الله سیستانی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا صورتگری و یا صحنه سازی از زندگانی محمد (صلی الله علیه و آله) و یا دیگر پیامبران گذشته و یا معصومین (علیهم السلام) و یا هر راز و رمز مقدس تاریخی و نشان دادن آنها بر پرده سینما و یا صفحه تلویزیون و یا تئاتر و غیره جایز است؟ بیان داشتند: اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند مانعی ندارد.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.