×

تعیین وظایف قوه قضابیه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تعیین وظایف قوه قضابیه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تعیین وظایف قوه قضابیه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تعیین-وظایف-قوه-قضابیه-در-مبارزه-با-قاچاق-کالا-و-ارز وکیل 

وظایف قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخص شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماده 9 آن را تصویب کردند.
نمایندگان مجلس براساس این ماده به منظور پیشگیری از ارتکاب جرم و قاچاق کالا و ارز وظایفی برای قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی تعیین کردند.
اقدام قوه قضاییه به تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز با پیشنهاد ستاد مرکزی کشف و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اقدام سازمان تعزیرات حکومتی به تشکیل شعب بدوی و تجدید نظر ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افراد حایز شرایط استخدام قضات مطابق آیین‌نامه هیئت وزیران از جمله این وظایف است.

همچنین قوه قضاییه موظف شد از طریق مرکز ملی داده های قضائی و ارائه گزارش به نماینده قوه قضاییه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گزارش‌های سه ماهه ازجانب مرجع قضایی رسیدگی کننده درباره اقدامات قضایی به عمل آمده، نحوه رسیدگی به پرونده ها، آراء صادر شده و احکام اجرا نشده و علل آن درباره پرونده های قاچاق کالا و ارز ارائه کند.
بر این اساس سازمان تعزیرات حکومتی مکلف به ارائه گزارش موارد یاد شده به ستاد شد.

همچنین قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی موظف به تدوین و اجرای برنامه آموزش همگانی با اولویت آموزش اشخاص در معرض خطر جرایم قاچاق کالا و ارز و همچنین آسیب شناسی قضایی علل گسترش جرم، قاچاق کالا و ارز و راهکارهای کاهش زمان دادرسی با پژوهش های علمی شدند.
تشکیل کارگروه تخصصی به منظور تسریع اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز و انعقاد موافقتنامه همکاری های حقوقی و قضایی در مورد جرم قاچاق کالا و ارز با اولویت کشورهای مورد پیشنهاد ستاد مرکزی کشف و مبارزه با قاچاق کالا و ارز با رعایت اصل 125 قانون اساسی دیگر وظایف تعیین شده برای قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی در این قانون است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.