×

حیات جامعه مستلزم تداوم حکم قصاص است

حیات جامعه مستلزم تداوم حکم قصاص است

یک حقوقدان با اشاره به هتک حکم اسلامی قصاص گفت حیات جامعه مستلزم رعایت حکم قصاص است و این امر نقش مهمی در جلوگیری از ارتکاب جرائم دارد

حیات-جامعه-مستلزم-تداوم-حکم-قصاص-است وکیل 

یک حقوقدان با اشاره به هتک حکم اسلامی قصاص گفت: حیات جامعه مستلزم رعایت حکم قصاص است و این امر نقش مهمی در جلوگیری از ارتکاب جرائم دارد.

"سعید خورشیدی" ، با اشاره به برخی اظهارات منتشر شده مبنی بر هتک حکم اسلامی قصاص اظهار داشت: بر اساس نص صریح قرآن حکم قصاص برای ادامه حیات جامعه است و کسانی که این حکم را رد می‌کنند بنا بر آیات صریح قرآن صاحب خرد نیستند.

وی ادامه داد: حیات جامعه مستلزم رعایت حکم قصاص است چرا که این امر نقش مهمی در پیشگیری از ارتکاب جرائم دارد و بر همین اساس اصل انسانیت تمکین از حکم قصاص است.خورشیدی افزود: آمریکا از جمله کشورهایی است که روزانه در آن چندین تن اعدام می‌شوند و این در حالی است که حکم قصاص با اعدام متفاوت است.

این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: حکم قصاص متناسب با اصل تناسب بین جرم و مجازات است و چنانچه مجرمین بدانند در صورت ارتکاب به قتل قصاص می‌شوند، دست به ارتکاب جرم نمی‌زنند.

گفتنی است؛ چندی پیش روزنامه آسمان با درج یادداشتی این حکم دینی و شرعی را غیر انسانی خواند که البته با موجی از واکنش‌ها مواجه و در نهایت این روزنامه توقیف شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.