×

فیس بوک عامل اصلی یک سوم طلاق ها

فیس بوک عامل اصلی یک سوم طلاق ها

فیس بوک عامل اصلی یک سوم طلاق ها

فیس-بوک-عامل-اصلی-یک-سوم-طلاق-ها وکیل 

فیس‌بوک عامل اصلی یک سوم طلاق ها

 
نتایج تحقیقات یک سایت انگلیسی نشان می‌دهد که یک سوم موارد درخواست طلاق به دلیل مسائلی است که در فیس‌بوک رخ می‌دهد. مدت هاست که در بسیاری از کشورها پرسش‌هایی درمورد تاثیر فن‌آوری‌های نوین بر روابط انسانی مطرح شده است. یکی از مهم‌ترین این پرسش‌ها این است که آیا شبکه‌های اجتماعی می‌توانند زندگی زناشویی را به خطر بیندازند؟ این یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی است که امروز ذهن رفتارشناسان اجتماعی را به خود مشغول کرده. تحقیقاتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی بخصوص فیس بوک یکی از دلایل دعواهای زناشویی و متارکه است. اما اکنون یک سایت انگلیسی به بررسی دقیق این موضوع در کشور انگلیس پرداخته است.

برپایه تحقیقی که سایت «طلاق آنلاین» (Divorce online) در انگلیس انجام داده است به نظر می‌رسد که این شبکه اجتماعی حداقل در این کشور به یکی از دلایل اصلی طلاق تبدیل شده است. این سایت که به زوجینی که قصد طلاق دارند، سرویس‌هایی را ارائه می‌کند در این بررسی‌ها دریافته که یک سوم موارد طلاق به دلیل فیس‌بوک است.

مولفان این تحقیق که بر روی 5 هزار درخواست طلاق مطالعه کردند در این خصوص توضیح دادند: «فیس بوک به یک ابزار اولیه ارتباطات تبدیل شده است. درحقیقت مطالبی که افراد بر روی پروفایل‌های خود می‌نویسند می‌تواند زندگی زناشویی آنها را به خطر بیندازند. همچنین دادگاه نیز قصد دارد از این مطالب به عنوان یک منبع مستند دلیل طلاق استفاده کند.» روابط بر روی این شبکه اجتماعی با یک پیام معمولی آغاز می‌شود اما در دراز مدت می‌تواند به ماجرایی تبدیل شود که ازدواج فرد را در یک موقعیت مخاطره آمیز جدی قرار ‌دهد. برپایه ارقام موجود، فیس‌بوک در 33 درصد از موارد درخواست طلاق به عنوان دلیل ذکر شده است. این در حالی است که میزان این رقم در سال 2009 برابر با 20 درصد بوده است.
تعداد نمایش 271 بار
ارسال شده در 1390/10/15 11:58:46

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.