×

افزایش سوء استفاده بزهکاران در روزهای پایانی سال

افزایش سوء استفاده بزهکاران در روزهای پایانی سال

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران درباره احتمال سوء استفاده بزهکاران در فضای مجازی همزمان با ایام منتهی به نوروز هشدار داد

افزایش-سوء-استفاده-بزهکاران-در-روزهای-پایانی-سال وکیل 

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران درباره احتمال سوء استفاده بزهکاران در فضای مجازی همزمان با ایام منتهی به نوروز هشدار داد.

سرهنگ اصغر باقریان در این باره گفت: با فرا رسیدن ایام نوروز و خریدهای عید، میزان مراجعه به سامانه الکترونیکی بانک‌ها و یا خرید از طریق دستگاه‌های POS افزایش قابل توجهی می‌یابد و این امر سبب می‌شود افراد بزهکار نیز فرصت را برای سوء استفاده از این میزان مبادلات مالی مناسب دیده و درصدد انجام کارهای مجرمانه برآیند.

وی افزود‌: بدلیل افزایش مسافرتها بعضا دسترسی افراد به رایانه و اینترنت خانگی مقدور نبوده و افراد مجبور می‌شوند جهت انجام کارهای خود به مراکز عمومی مانند کافی‌نت‌ها مراجعه کنند که این امر نیز در صورت عدم رعایت نکات ایمنی می‌تواند مشکل آفرین باشد.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران تشریح کرد: برای جلوگیری از هرگونه زیان مادی و معنوی در ایام نوروز کاربران و شهروندان گرامی باید نکاتی را رعایت کنند که از جمله این نکات می‌تواند به این موارد اشاره کرد:

- هنگام خرید از دستگاه‌های POS به هیچ عنوان رمز کارت خود را به دیگران اعلام نکرده و خود رمز کارت را وارد کنند.

- هنگام وارد کردن رمز کارت های بانکی دقت لازم را داشته باشند تا کسی رمز وارد شده را تحت نظر نداشته باشد.

- شهروندان تا حد امکان باید حفاظت فیزیکی لازم را از کارت‌های عابر خود داشته و به هیچ عنوان رمز را در کنار خود کارت قرار نداده و از دسترسی دیگران و کودکان نابالغ به این کارت‌ها جلوگیری کنند.

- در صورت مراجعه به سامانه‌های بانکی حتماً از صفحه کلید مجازی استفاده کرده و حداقل آدرس سایت را کنترل نمایند تا مطمئن شوند وارد صفحات جعلی نشده‌اند. علاوه بر آن در صورتی که با خطای امنیتی مروگر خود روبه رو شدند و یا تصویر امنیتی روی سایت با Refresh صفحه تغییر نکرد به هیچ عنوان اطلاعات خود را در صفحه مذکور وارد نکرده و مراتب را به پلیس فتا اعلام کنند.

- شهروندان باید ضمن انتخاب رمز دوم مناسب و تا حد امکان غیر قابل حدس مراقبت لازم را داشته باشند تا دیگران از این رمز آگاه نشده و در بازه زمانی مناسب نسبت به تغییر و به روز رسانی آن اقدام کنند.

- در صورت استفاده از اینترنت در مکان های عمومی از اطلاعات حیاتی خود استفاده نکرده و در شرایطی که وارد کردن این اطلاعات ضروری باشد از عدم ذخیره آنها و پاک شدن History کامپیوتر بعد از پایان عملیات اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در پایان ضمن آرزوی روزهایی خوش برای شهروندان در ایام نوروز از مردم خواست تا با رعایت توصیه‌های پلیس از بروز اتفاقات ناخوشایند در این ایام جلوگیری کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.