×

متهمان ردیف اول فساد مالی به زودی محاکمه می‌شوند

متهمان ردیف اول فساد مالی به زودی محاکمه می‌شوند

متهمان ردیف اول فساد مالی به زودی محاکمه می‌شوند

متهمان-ردیف-اول-فساد-مالی-به-زودی-محاکمه-می‌شوند

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور:
متهمان ردیف اول فساد مالی به زودی محاکمه می‌شوند
قوه قضاییه هیچ سمت یا جایگاهی را در رسیدگی‌هایش لحاظ نمی‌کند

 

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق - حقوق سیاسی

 

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با تدبیری که رییس قوه قضاییه به خرج دادند هر چه زودتر یک مرحله از پرونده فساد مالی اخیر به دادگاه می‌رود ولی طبعا این پرونده پیوست‌ها و شماره‌های بعدی هم دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلیمن پورمحمدی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای صنعت هسته‌ای کشور که صبح روز سه شنبه در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: اسناد مثبته که در زمینه فساد مالی اخیر به دستگاه قضایی آمده ضمیمه پرونده شده و خوشبختانه بازرسان و قضات ما با دقت و قاطعیت دارند پرونده را آماده می‌کنند.

خبرنگاری پرسید ‌برخی معتقدند قوه قضاییه در روند رسیدگی به پرونده فساد مالی دچار محافظه کاری شده است، آیا این قضیه صحت دارد؟ که پورمحمدی در پاسخ گفت: هیچ‌گاه این طور نیست. قوه قضاییه با دقت، وسواس، و با منطق حقوقی طبق ضوابط و قوانین، کار دادرسی خودش را دارد تعقیب می‌کند. این پرونده خیلی گسترده است ولی با تدبیر ریاست محترم قوه قضاییه هر چه زودتر یک مرحله از پرونده برای ارسال به دادگاه آماده می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی در باره برخورد قوه قضاییه با نمایندگانی که اسم‌شان در پرونده فساد مالی اخیر است و اینکه آنها متهم بوده یا برای تحقیق احضار شده‌اند، گفت: هر کسی به میزان اتهامش مورد تعقیب قرار گرفته و هیچ سمت و جایگاهی برای قوه قضاییه در رسیدگی‌هایش لحاظ نمی‌شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با نامه اوباما و انکار ترور دانشمند هسته‌ای کشور از سوی غرب گفت: اولا نامه نگاری ها تاثیری در اراده ملت ما نمی‌گذارد؛ چه از روی مسالمت و تزویر باشد و بخواهند رد خودشان را گم کنند یا بخواهند پیام درستی بدهند.

وی ادامه داد: به هر حال استبداد و صهیونیست‌ها در صدد دشمنی با ملت ایران بوده و هستند و نشان داده‌اند که سر سازش با عدالت‌خواهی، حق طلبی، همزیستی آگاهانه و انسانی، با ملت‌ها ندارند و پیوسته دندان تیز نشان می‌دهند. رفتارهایی که فراز و فرود دارد و بعضا حالت مسالمت جویی ابراز می‌کنند برای رد گم کنی است و گرنه آنها زبان و منطق زور و فشار و تهدید را می‌فهمند.

پورمحمدی افزود: ملت ما هم این مساله را فهمیده و می داند که در این دنیا باید با اقتدار زندگی کند، باید هر روز توانایی‌های خود را افزایش دهد، انتظام و وحدت ملی خود را تقویت کند و با پیام و شعار واحد و قدرتمندانه به زندگی خود ادامه دهد. این راه نجات رستگاری همه ملت هاست و ملت ایران هم خوب آن را فهمیده است.

وی تصریح کرد: از این جهت این نامه‌نگاری ها در اراده ملت ما نه تاثیری می‌گذارد، نه تحریک می‌شویم و نه می‌ترسیم. آنچه را که احساس کردیم مسیر عزت و رستگاری ماست با عزت ادامه می‌دهیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: خوشبختانه ملت ما و فرزندان ملت ما همچون شهید احمدی روشن و دیگر شهدای ما نشان داده‌اند که راه عزت ما پایداری، صبوری، سخت کوشی و پیشرفت و توسعه در عرصه‌های مختلف علمی، ‌فناوری و کسب دانش و توانایی‌های دیگر است.

انتهای پیام

کد خبر: 9010-08273
 

 

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.